مروری بر عملکرد تیم فوتبال نساجی طی ۹ بازی اخیر نشان می‌دهد که این تیم در نیمه‌ دوم بازی‌ها معمولا ضعیف‌تر از نیمه اول ظاهر می‌شود و برنامه‌ریزی یا توان لازم برای حفظ بازی در نیمه دوم را ندارد.
کد خبر: ۹۳۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 06 January 2021

نساجی مازندران در نهمین دیدار خود نیز شکست خورد و در جمع قعرنشینان جدول باقی ماند تا حالا برای این تیم که هم با برخی بدشانسی‌ها در زمین مواجه است و هم با کم‌دقتی‌های بعضی بازیکنان، زنگ خطر به صدا در بیاید. شکست ۲-۱ نساجی از پیکان تهران در بازی هفته دهم که عصر سه‌شنبه ۱۶ دی رقم خورد، پنجمین شکست نساجی‌چی‌ها در فصل بیستم بود؛ شکستی که تحمل هوادارانِ معمولا صبور نساجی را هم تمام کرده و حالا عمده‌ آن‌ها خواهان تغییر کادر فنی نساجی توسط مالک و مدیرعامل باشگاه هستند.

تیمی که در چهار هفته نخست ۷ امتیاز به دست آورد و از صدر جدول پایین نیامده بود و بین سه تیم اول جدول قرار داشت، اکنون در ۵ بازی ۹ گل دریافت کرده و با پذیرش چهار شکست و کسب یک تساوی، یعنی فقط یک امتیاز به اندوخته‌های چهار هفته اولش افزوده است.

نساجی در دیدار هفته دهم مقابل شاگردان تارتار بنا بر ادعای بازیکنان و کادر فنی و البته اظهارات کارشناسان داوری ، باز هم از اشتباه‌های داوری زیان دید. مدافعان پیکان در دو صحنه روی بازیکنان نساجی مرتکب خطای درون محوطه جریمه شدند، اما حسین زیاری دستور ادامه بازی را صادر کرد و معتقد بود که هیچ کدام از این صحنه‌ها پنالتی نبود. با این حال تایید پنالتی بودن از سوی برخی کارشناسان داوری این موضوع را تا حدودی اثبات می‌کند که نساجی در این دیدار هم مانند بازی با تراکتور در هفته دوم از داوری زیان دید و این بار بازی برده را با شکست تعویض کرد. ضمن این که گل دوم نساجی نیز از نگاه برخی اوران به اشتباه مردود اعلام شد.

شکست نیمه مربیان

اما صرف‌نظر از بروز این اشتباه‌های داوری و درست بودن برخی ادعاهای کادر فنی نساجی درباره ضایع شدن حق این تیم در چند صحنه طی بازی‌های اخیر، نگاهی به روند گل خوردن‌های نساجی در ۹ بازی اخیر یک مسأله فنی را تا حدودی نمایان می‌کند؛ ضعف نساجی در نیمه دوم.

از ۱۱ گلی که نساجی تا کنون دریافت کرد، ۸ گل در نیمه دوم و به ویژه در ۲۵ دقیقه آخر بازی توسط حریفان نساجی به ثمر رسیده که نشان دهنده ضعف نساجی برای حفظ بازی در نیمه دوم و به ویژه دقایق پایانی بازی است.

نساجی در ۹ بازی اخیر عمدتا نیمه دوم را به حریفان واگذار کرده است. یعنی همان نیمه‌ای که از آن در فوتبال به عنوان نیمه مربیان یاد می‌شود. این تیم از ۹ بازی انجام شده در سه بازی نیمه اول را مساوی به پایان رساند، سه بازی را به عنوان برنده نیمه اول به رختکن رفت و در سه بازی دیگر هم نیمه اول را مساوی تمام کرد. یعنی در ۶ بازی توانست نیمه اول را بدون شکست پشت‌سر بگذارد. نگاهی به نتایج کسب شده نساجی در نیمه دوم هم خالی از لطف نیست. این تیم در ۹ بازی اخیرش صرف‌نظر از نتیجه نهایی بازی‌ها، در دو بازی نیمه دوم را برد، در سه بازی نیمه دوم را با تساوی به پایان رساند و در چهار بازی نیمه دوم را واگذار کرد که آخرین مورد آن شکست مقابل پیکان بود.
نساجی در دیدار مقابل پرسپولیس تا دقیقه ۸۵ برنده بازی بود، اما با گل دقایق پایانی احمد نوراللهی برد را با تساوی تعویض کرد.

متزلزل در ۲۵ دقیقه پایانی

با این حال شاید این اعداد و ارقام را کماکان نتوان ملاک ارزیابی عملکردی یک تیم محسوب کرد. اما بررسی زمان دریافت گل‌ها در مسابقات فوتبال معمولا شیوه‌ای مرسوم برای بررسی عملکرد یک تیم در مسابقات است. با نگاهی به دقایق دریافت گل‌های نساجی این موضوع بیشتر مشخص می‌شود که نماینده مازندران در لیگ بیستم تا اینجای کار تیمی ۹۰ دقیقه‌ای نبود ، چرا که بخش مهمی از ۱۱ گلی که نساجی در ۹ بازی اخیر دریافت کرد در نیمه دوم و بویژه ۳۰ دقیقه پایانی بازی وارد دروازه این تیم شمالی شده است.

نساجی طی بازی‌های اخیر هفت گل وارد دروازه حریفان خود کرد که سه گل در نیمه اول زده شد و چهار گل هم در نیمه دوم به ثمر رسید. گل‌های خورده نساجی در نیمه اول بازی‌ها نیز با گل‌های زده این تیم در نیمه اول برابر است. اما از ۱۱ گلی که نساجی تا کنون دریافت کرد، ۸ گل در نیمه دوم و به ویژه در ۲۵ دقیقه آخر بازی توسط حریفان نساجی به ثمر رسیده که نشان دهنده ضعف نساجی برای حفظ بازی در نیمه دوم و بویژه دقایق پایانی بازی است.

نساجی بازی برد هفته دوم مقابل تراکتور را با گل مشکوک به آفسایدی که در دقیقه ۸۲ به ثمر رسید با تساوی تعویض کرد. هفته سوم در مقابل سایپا بازی را با گل دقیقه ۶۵ محسن مسلمان واگذار کرد. در دیدار هفته پنجم مقابل سپاهان نیز سه گل دریافت شده نساجی از چهار گل در دقایق ۶۶، ۷۴ و ۸۳ وارد دروازه این تیم شد که باز هم عملکرد ضعیف تیم در یک دوم پایانی نیمه دوم را اثبات می‌کند.
سه گل از ۴ گل سپاهان بهن نساجی در دقایق ۶۶، ۷۴ و ۸۳ وارد دروازه این تیم شد.

نساجی در دیدار مقابل پرسپولیس هم تا دقیقه ۸۵ برنده بازی بود، اما با گل دقایق پایانی احمد نوراللهی برد را یک بار دیگر با تساوی تعویض کرد. بازی هفته دهم نساجی هم تعویض یک برد خارج از خانه با شکست در نیمه دوم بود. هرچند که در این دیدار تیم داوری عملکرد ضعیفی داشت و به اعتقاد نساجی‌چی‌ها دست‌کم یک پنالتی و یک گل را برای آن‌ها نگرفت، اما پیکان به اجرای تاکتیک‌های مد نظر سرمربی و یک تعویض طلایی موفق که در بازی قبلی نیز از آن نتیجه گرفته بود در هر حال موفق شد دروازه نساجی را دو بار در نیمه دوم باز کند و از شکست خانگی یک برد شیرین بسازد.

عملکرد ضعیف نساجی در نیمه دوم را می‌توان در برخی بازی‌های دیگر نیز مشاهده کرد. در بازی مقابل فولاد که با شکست نساجی به پایان رسید، فولادی‌ها در نیمه دوم نیز دو بار توپ را به دروازه نساجی رساندند که تیر دروازه اجازه گل شدن را نداد. ضمن این که خوزستانی‌ها از دقیقه ۸۲ به دلیل اخراج یک بازیکن ۱۰ نفره در زمین حضور داشتند و نساجی نتوانست از این فرصت بهره کافی را بگیرد و گل تساوی را بزند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار