ترین‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال؛
هفته دهم مسابقات لیگ برتر فوتبال با برگزاری ۷ مسابقه پیگیری شد و ترین‌های هر بخش انتخاب شدند.
کد خبر: ۹۳۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 06 January 2021

به گزارش تابناک سمنان هفته دهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با انجام ۷ مسابقه پیگیری شد. بازی پرسپولیس و گل گهر سیرجان به دلیل حضور سرخپوشان در فینال لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شده و هنوز برگزار نشده است.

استقلال با پیروزی این هفته مقابل آلومینیوم اراک ۱۸ امتیازی شد و هم امتیاز با صنعت نفت آبادان با یک بازی کمتر و تفاضل گل بهتر در رده نخست لیگ برتر قرار گرفت.

نتایج بازی‌های هفته دهم لیگ برتر:

  • ماشین سازی ۳ - سپاهان ۳
  • شهر خودرو یک - سایپا صفر
  • صنعت نفت آبادان ۲ - نفت مسجدسلیمان صفر
  • استقلال ۲ - آلومینیوم صفر
  • فولاد یک - مس رفسنجان یک
  • ذوب آهن یک - تراکتور ۲
  • پیکان ۲ - نساجی مازندران یک

بازی هفته (ماشین سازی - سپاهان)

هر چند دیدار استقلال و آلومینیوم بازی جانداری از هر ۲ تیم بود اما بدون شک جذاب ترین و عجیب ترین بازی هفته در تبریز بین تیم‌های ماشین سازی و سپاهان برگزار شد. ماشین سازی که حال و روز خوشی را در جدول نداشت به مصاف سپاهان نسبتا آماده رفت. این مسابقه عجیب ۵ پنالتی در پی داشت که البته به گفته کارشناسان داوری ۲ پنالتی به اشتباه اعلام شد. ماشین سازی که با نتیجه ۳ بر یک از سپاهان عقب بود، کامبک جالبی زد و در نهایت بازی با نتیجه ۳ بر ۳ به پایان رسید. پیمان بابایی در این مسابقه برای سبزپوشان هت‌تریک کرد. شهباززاده هم ۲ گل برای سپاهانی‌ها به ثمر رساند.

تیم هفته (تراکتور)

به نظر می‌رسد موتور تراکتور به دست مسعود شجاعی روشن شده است و این تیم در شرایط بهتری نسبت به اول فصل قرار دارد. آن‌ها با وجود اینکه در ۲ دیدار قبل مقابل صنعت نفت و شهر خودرو یک شکست و یک تساوی را تجربه کرده بودند، برابر ذوب آهن یک پیروزی شیرین خارج از خانه کسب کردند. محمد عباس زاده بدون شک بهترین بازیکن زمین بود و با ۲ گلی که به ثمر رساند، نقش پُر رنگی در پیروزی تراکتور داشت. ذوب آهن هم که در این فصل هیچ بردی را کسب نکرده، باز هم در کسب برد ناکام بود. تراکتور با این پیروزی ۱۶ امتیازی شد و در رده سوم قرار گرفت.

مربی هفته (مهدی تارتار)

تیم پیکان این هفته برد ارزشمند دیگر به کارنامه خود در این فصل اضافه کرد. پیکان به نظر می‌رسد در این فصل حال و روز بهتری نسبت به رقیب خودروساز خود یعنی سایپا دارد. پیکان در چارچوب هفته دهم مسابقات لیگ برتر موفق شد با نتیجه ۲ بر یک برابر نساجی به برتری برسد. مهدی تارتار سرمربی پیکان تحول عظیمی در سبک بازی و نتایج این تیم ایجاد کرده است. این هفته هم پیکان در نیمه دوم که از آن به عنوان نیمه مربیان هم یاد می‌شود، موفق شد بازی یک بر صفر باخته را با برد ۲ بر یک عوض کند. کریم اسلامی نساجی را پیش انداخت، اما پیکان با گل‌های ابراهیم صالحی و فرزاد حاتمی کامبک زد. تیم تارتار در جدول هم جایگاه خوبی دارد و با ۱۶ امتیاز در مکان چهارم قرار دارد.

بازیکن هفته (سجاد شهباززاده)

این فصل برای سجاد شهباززاده رویایی پیش می‌رود. مهاجم سابق استقلال که مدتی افت کرده و از شرایط آرمانی دور شده بود، در این فصل فوق العاده آماده است. او این هفته هم دبل کرد و موفق شد ۲ گل به تیم ماشین سازی تبریز بزند. او ابتدا از روی نقطه پنالتی دروازه رضایی را باز کرد و سپس روی یک کار تاکتیکی جالب گل دوم خودش را هم به ثمر رساند. شهباززاده این هفته یک آمار فوق العاده دیگر را هم به ثبت رساند. او برای پنجمین بازی متوالی موفق شد برای سپاهان در لیگ برتر گلزنی ‌کند. شهباززاده در این فصل یکی از نامزدهای کسب عنوان آقای گلی نیز محسوب می‌شود.

دروازه بان هفته (رشید مظاهری)

اگر قاطعانه نگوییم رشید مظاهری بهترین بازیکن این فصل استقلال بوده، قطعا یکی از بهترین بازیکنان آبی پوشان بوده است. مظاهری که یکی از بهترین نقل و انتقالات لیگ برتر نیز محسوب می‌شود، این هفته هم موفق به ثبت کلین شیت شد و اجازه فروپاشی دروازه استقلال را به بازیکنان آلومینیوم نداد. او با واکنش خوب خود در یک جدال تک به تک، بازیکن حریف را ناکام گذاشت. مظاهری در بازی قبل مقابل گل گهر سیرجان هم با یک واکنش تماشایی ضربه منشا را به کرنر فرستاد تا یک برد را به محمود فکری هدیه کند.

اتفاق هفته (از پشت در ماندن شهر خودرو در استادیوم خانگی تا ضیافت پنالتی‌ها در تبریز و شکست آلومینیوم پس از ۶ هفته)

یکی از اتفاقات عجیب هفته دهم لیگ برتر، در مشهد رخ داد. قبل از مسابقه شهر خودرو و سایپا، مسئولان ورزشگاه امام رضا در ابتدا به اتوبوس باشگاه شهر خودرو اجازه ورود به استایوم را ندادند تا این مسابقه با تاخیر آغاز شود. هر چند شهر خودرو در این مسابقه با نتیجه یک بر صفر مقابل سایپا به برتری رسید اما آن اتفاق با اعتراض شدید مهدی رحمتی همراه شد.

یکی از دیگر اتفاقات عجیب این هفته مربوط به بازی ماشین سازی و سپاهان بود که پنالتی‌های زیادی در پی داشت. ۵ گل از ۶ گل این بازی از روی نقطه پنالتی زده شد. سجاد شهباز زاده مهاجم سپاهان ۲ گل روی ضربه پنالتی برای تیمش زد. ماشین سازی هم در این دیدار صاحب ۳ ضربه پنالتی شد که پیمان بابایی ۲ توپ را مستقیم به گل تبدیل کرد و یک بار هم روی توپ برگشتی برای سبزپوشان گلزنی کرد. این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی ۳ - ۳ به پایان رسید.

آلومینیوم اراک هم پس از ۶ هفته شکست ناپذیری اسیر استقلال محمود فکری شد و با حساب ۲ بر صفر نتیجه را به صدرنشین لیگ برتر واگذار کرد. البته اعضای آلومینیوم اعتقاد داشتند که داور ۲ پنالتی به سود این تیم اعلام نکرده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار