مقامات وزارت خارجه کره جنوبی از سفیر ایران خواستند تا نفتکش توقیف شده این کشور در خلیج فارس به زودی آزاد شود.
کد خبر: ۹۲۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸ 05 January 2021

به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مقامات وزارت خارجه کره جنوبی برای ابلاغ اعتراض خود نسبت به توقیف نفتکش این کشور در آب‌های خلیج فارس با سفیر ایران در سئول دیدار کردند.

کو کیونگ سوک، مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی ضمن ابراز تأسف در خصوص توقیف نفتکش به سعید بادامچی شبستری، سفیر ایران در کره جنوبی، خواستار آزای نفتکش کره جنوبی از سوی ایران شد. پیش از این جلسه سفیر ایران در سئول اعلام کرد خدمه نفتکش کره جنوبی در امنیت کامل به سر می‌برند.

یک فروند شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» صبح روز دوشنبه به دلیل نقض اصول زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد. این شناور از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم بمبئی هند بود که در خلیج فارس به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شد. این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن اتانول بوده است.

خدمه‌های دستگیر شده از این شناور از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند.شناور مذکور پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی کشور خواهدشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار