تلاش برای بازگردانی به تحصیل؛
به گزارش تابناک سمنان: محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: در حال حاضر ۶۰۰ دانش آموز ابتدایی بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده‌اند و تلاش داریم تا این مشکل را با رایزنی خانواده هایشان رفع کنیم.
کد خبر: ۹۲۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ 05 January 2021

۱۰ هکتار زمین برای آغاز ساخت دانشگاه فرهنگیان استان سمنان واگذار شد

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان غروب سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ دانش‌آموز ابتدایی شناسایی شدند که از تحصیل جامانده و والدین اعتقادی به آموزش این دانش آموزان ندارند، ابراز داشت: در حال تلاش هستیم تا این افراد را به مدار تحصیل بازگردانیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی ارکان مختلفی دارد که اطلاع رسانی و آموزش از جمله ارکان مهم این حوزه است، تاکید کرد: در خصوص صرفه‌جویی و مدیریت بهینه مصرف انرژی در حوزه مدارس، استاندارد سازی درب و پنجره‌ها، ایزوله سازی و بهینه سازی تجهیزات گرمایشی امری ضروری است.

محمد دستورانی با بیان اینکه معاونان و معلمان مدارس مکلف شدند تا در قالب طرح لبخند با والدین تماس گرفته و شرایط را پیگیری کرده و همچنین با تماس مستقیم با دانش آموزان، وضعیت آموزش دانش آموزان رصد خواهد شد، افزود: با ورود خیّران و دستگاه‌های حمایتی، اقدامات مؤثر و مطلوبی در حوزه تأمین تجهیزات آموزشی برای دانش آموزان صورت گرفته و همچنان در دستور کار قرار دارد.

دستورانی بیان کرد: عوائد حاصل از صرفه‌جویی باید در قالب مشوق‌هایی از سوی دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز، برای مشترکان و عامه مردم محسوس و قابل دسترس باشد چرا که اقدام و عمل واقعی در این حوزه با اجرای این مهم محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت یک فرآیند پیوسته و منسجم است که به صورت حضوری عمق و تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، اما به واسطه شیوع کرونا و تحصیل مجازی و غیرحضوری، عمق یادگیری و آموزش را کاهش می‌دهد، افزود: آمادگی داریم تا از طریق شبکه آموزشی شاد، محتواها و تولیدات مرتبط با مدیریت بهینه مصرف انرژی را در دسترس عموم دانش آموزان قرار دهیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار