وقتی حامد پاکدل در دقایق 27 و 29 دو موقعیت طلایی را روی درخشش ادامه‌دار رشید مظاهری از دست داد، همه مطمئن شدند که بازیکنان استقلال خیلی زود به آن‌ها درس گل زدن می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 05 January 2021

احسان محمدی در عصر ایران نوشت: لیگ‌برتر جای کسب تجربه نیست، تیمی که اشتباه می‌کند و قدر فرصت‌ها را نمی‌داند باید نقره‌داغ شود. این درسی بود که استقلال به آلومینیوم اراک در تهران داد. اینکه باید در لیگ یک تجربه کسب می‌کردند نه در ورزشگاه آزادی!

وقتی حامد پاکدل در دقایق 27 و 29 دو موقعیت طلایی را روی درخشش ادامه‌دار رشید مظاهری از دست داد، همه مطمئن شدند که بازیکنان استقلال خیلی زود به آن‌ها درس گل زدن می‌دهند. ده دقیقه بعد، ارسلان مطهری یک توپ رها شده و مُرده در گوشه محوطه جریمه را گرفت و در حالیکه هیچکدام از سه مدافع سفیدپوش اراکی به او نزدیک نشده بودند به زیبایی هرچه تمامتر دروازه را باز کرد و گیتار نواخت. گیتاری که احتمالاً پرسپولیسی‌ها را بیشتر نگران کرد!

بعد از این گل استقلال نبض بازی را در دست گرفت و حتی وجود بازیکنانی مثل اسماعیل شریفات و جابر انصاری در ترکیب آلومینیوم دروازه‌اش چندان تهدید نشد. در نیمه دوم مهدی قایدی که آشکارا رها و آزاد بود گل دوم بازی را به ثمر رساند تا محمود فکری نفس راحتی بکشد. در ادامه باز هم اراکی‌ها که تا پشت هجده‌قدم با حرکات ترکیبی جلو می‌آمدند جان کافی برای زدن ضربه نهایی نداشتند و استقلال هم علیرغم اضافه شدن دیاباته چند فرصت طلایی را از دست داد.

استقلال

این پیروزی از هر لحاظ حال استقلالی‌ها را خوب کرد. رشید مظاهری باز هم درخشید و کلین‌شیت کرد، استقلال برای دومین هفته پیاپی اجازه نداد صدرنشینی صنعت‌نفت آبادان از چند ساعت بیشتر شود، هر دو مهاجم تیم گل زدند، محمود فکری اعتماد بخش بزرگی از هواداران استقلال که کیفیت او را مورد تردید قرار می‌دهند را جلب کرد، تیم بدون بازیکن محروم به شهرآورد می‌رود و البته که ایستادن در صدر جدول لذت‌بخش است.

در این میان برخی به آشفتگی خط دفاع استقلال ایراد گرفته‌اند و می‌گویند مهاجمان پرسپولیس حتی با آنکه در شش هفته گذشته یک گل نزده‌اند احمد الجبوری شهر خودرو و حامد پاکدل آلومینیوم نیستند و ممکن است این فرصت‌ها را هدر ندهند و همیشه نمی‌شود روی معجزه رشید مظاهری حساب کرد و ... اما آرامش به اردوی استقلال برگشته است، حتی با آنکه هرویه میلیچ فردا به کمیته انضباطی می‌رود تا پاسخ دهد چرا به مقررات منع حضور در فضای مجازی که فکری وضع کرده، توجه بوده است.

اراکی‌ها معتقد بودند در این بازی داور برای آن‌ها دو ضربه پنالتی اعلام نکرده است، به ویژه در صحنه دوم که توپ به وضوح به دست‌های دیاباته برخورد کرد اما وقتی سوت پایان به صدا در آمد فقط نتیجه مهم است. چند روز دیگر هیچکس این صحنه‌ها را یادش نمی‌آید و امتیازات را می‌شمارند.

در دیگر دیدار هفته نهم صنعت نفت آبادان موفق شد با دو گل تیم سخت‌کوش نفت مسجدسلیمان را شکست دهد و از بالانشینی در لیگ کماکان لذت ببرد، شهرخودرو با یک گل ساپیا را شکست داد تا نوار تساوی‌های کسالت‌بار آن‌ها را قطع کند و دیدار فولاد با مس رفسنجان در اهواز 1-1 به پایان رسید. جایی که مهرداد آوخ در دقیقه 93 از روی یک ضربه ایستگاهی زیبا گل لوسیانو پریرا را جواب داد تا جواد نکونام دو امتیاز خانگی را از دست بدهد و از نزدیک شدن به صدر باز بماند.

فردا در مهمترین دیدار پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان می‌ایستد. دیداری حساس برای هر دو تیم که به پیروزی در آن بیش از تساوی محتاج هستند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در صورت بردن این دیدار با 7 بازی 13 امتیازه می‌شوند و به رده ششم می‌آیند و سپاهانی‌ها اگر بازی را ببرند با 17 امتیاز به نزدیکی صدر می‌روند. دیداری که قرمزها آن را فراتر از یک مسابقه در لیگ نگاه می‌کنند، رقابت با یک حریف سنتی و البته پیش درآمد شهرآوردی که استقلال با لبخند به آن وارد شده است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار