در چند روز گذشته یک فایل صوتی در شبکه‌های اجتماعی استان کردستان دست به دست می‌شود که حکایت از ورود کرونای انگلیسی به کردستان دارد.
کد خبر: ۹۲۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ 04 January 2021

به گزارش تابناک سمنان  در چند روز گذشته یک فایل صوتی مبنی بر ورود کرونای انگلیسی به کردستان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. در این فایل گفته شده که، یک دکتر سنندجی طی سفری که هفته گذشته به انگلیس داشته در برگشت به کرونای جهش یافته که در انگلیس و برخی کشور‌های دیگر مشاهده شده مبتلا شده است و اکنون در بیمارستان توحید سنندج بستری شده است.

در این فایل صوتی آمده است که وزارت بهداشت به طور جدی برای پیدا کردن راننده و سایر افرادی که با این دکتر در ارتباط بوده اند پیگیر است.

آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رابطه با صحت این موضوع گفت: این پزشک کردستانی اکنون به دلیل داشتن علائم کرونای جهش یافته در بیمارستان بستری است.

او افزود: تاکنون جواب کرونای این فرد طی دو تست pcr منفی اعلام شده و هنوز به طور قطعی بیماری او مشخص نشده است.

فلاحی گفت: جواب آزمایشات این پزشک برای بررسی بیشتر به تهران ارسال شده و در دست بررسی است.

او به هموطنان هشدار داد که پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه ۲۰ روزه را تا اطلاع ثانوی جدی بگیرند.

گفته می‌شود حدود ۷۰ درصد از نوع رایج این ویروس قدرت سرایت پذیری بیشتری دارد.

این نوع از ویروس کرونا برای نخستین بار در حدود سه ماه پیش در بدن بیماران انگلیسی مشاهده شده است، اما توالی کامل ژنوم آن اخیرا انجام شده است.

این ویروس جهش یافته در ابتدا ویژگی خاصی از خود بروز نمی‌دهد و به همین دلیل محققان آن را در زمره جهش‌های متعددی که یک ویروس به طور عادی انجام می‌دهد، می‌دانستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار