محمود رضا مرادی در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عادی انگاری شرایط ، موج جدید بیماری کووید را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۹۲۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 04 January 2021

محمود رضا مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:خوشبختانه در هفته های اخیر سیر بیماری در استان کرمانشاه تا کنون نزولی بوده و تعداد مبتلایان و موارد مرگ و میر در اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان کاهش یافته است.

وی با تقدیر از تلاش و زحمات کادر درمان در مدت اوج بیماری و مدیریت کوید در استان تصریح کرد: علی رغم کمبودها، مشکل جدی در زمینه مقابله با کرونا مواجه نبودیم. اما باید آمادگی مواجه با پیک بعدی بیماری را داشته باشیم ، چرا که با وجود تاکید دانشگاه علوم پزشکی در خصوص لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و هشدارهایی که در این زمینه به شهروندان داده می شود، متاسفانه در حال حاضر استان از لحاظ کاری ، اجتماعی و روحی روانی به شرایط عادی بازگشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود:در صورت تداوم این وضعیت و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و با توجه به سرد شدن هوا ، با پیک دیگری از بیماری در ماه های بهمن و اسفند مواجه می شویم.

مرادی ابراز کرد:در صورت بازگشت به وضعیت قرمز در ماه های پایانی سال مشکلات معیشتی فراوانی برای شهروندان ایجاد خواهد شد، چرا که این وضعیت منجر به تعطیل شدن مشاغل گروه ۳ و ۴ می گردد و تنها راه کنترل بیماری در حال حاضر رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط خود مردم است.
بنابراین باید همچون ماه های گذشته هشدارهای لازم در خصوص پیشگیری و رعایت موارد بهداشتی مقابله با کرونا ، توسط روابط عمومی و معاونت بهداشتی به مردم داده شود.

وی تصریح کرد:همچنین باید در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز از جمله تخت های ویژه و دستگاه های اکسیژن ساز برای مواجه با پیک بعدی اقدامات لازم صورت گیرد. وزیر بهداشت در نا مه ای به روسای دانشگاهها ، راهکارهای جلوگیری از موج جدید ارائه و بر رعایت آنها تاکید داشتند.

مرادی با بیان اینکه راهکارهای مقابله رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی است که در این زمینه نقش روابط عمومی و فرهنگ سازی در پیشگیری از کوید و توجه بیشتر به دستورالعمل های بهداشتی بسیار مهم و قابل توجه است،عنوان کرد:تاکید بر روی شعار هر خانه یک پایگاه سلامت و استفاده از ظرفیت سفیران سلامت ، استمرار فعالیت مراکز ۱۶ ساعته و افزایش تعداد این مراکز در استان از دیگر مواردی است که برای کنترل بیماری باید در نظر گرفته شود.

همچنین اظهار کرد:با وجود اینکه روند بیماری کاهش پیدا کرده تداوم انجام تست پی سی آر ،به ویژه برای افرادی که با فرد مبتلا به کرونا در ارتباط بوده اند ، همچنان مورد توجه قرار دارد و باید در انجام این تست همکاری لازم صورت گیرد. پیگیری بیماران مبتلا به کوید که نیاز به قرنطینه و مراقبت دارند توسط مراکز ۱۶ ساعته و تیم های بیماریابی به صورت فعال انجام شود.

مرادی تصریح کرد؛همچنین رابطی از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه جهت نظارت بر اجرای طرح شهید سلیمانی در استان و در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز پایگاهها تعیین گردد.تیم های نظارتی در اجرای صحیح پروتکل ها در تمام سطوح باید فعال باشد.ردیابی و گزارش دهی مستمر در خصوص ویروس جهش یافته نیز باید با جدیت بیشتری صورت گیرد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار