دغدغه‌های گروه‌های مذهبی در رعایت پروتکل ها؛
به گزارش تابناک سمنان: حجت الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: انتظار ما از مسئولان ستاد مقابله با کرونا این است که دغدغه مراسم و گروه‌های مذهبی را هم در عین رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی لحاظ کنند.
کد خبر: ۹۲۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 03 January 2021

ظرفیت‌های مردمی برای ترویج دین اسلام به کار گرفته می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح یک‌شنبه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به میزبانی این دانشگاه، با بیان اینکه انتظارات مردم را باید در کنار رعایت پروتکل‌ها مورد توجه قرار داد، گفت: فضایی که جامعه وجود دارد باعث شده تا بسیاری از مردم آسیب‌هایی ببینند و انتظاراتی را هم از مسئولان داشته باشند که بعضاً حتی چالش‌های ذهنی را نیز در سطح جامعه پدید می‌آورد.
وی ادامه داد: ما در سطح استان مردم بسیار همراهی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی داریم که در رعایت پروتکل‌ها، احترام به قانون، کمک به همنوعان در قرارگاه‌ها و طرح‌های مواسات و همدلی مومنانه و همچنین همراهی با محرومان سنگ تمام گذاشتند و لذا باید توجه داشت که مطالبات مردم را هم در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌بایست مد نظر قرار داد.

حجت‌الاسلام علی شکری افزود: این چالش‌ها همچنین در برخی موارد با تعارض بین سخنان رئیس جمهور، وزیر کشور و اجرای دستورالعمل‌ها در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی بیشتر نیز بروز می‌کند و سبب می‌شود تا مردم رعایت قانون و پروتکل‌ها را به نوعی سخت‌گیری تلقی کنند.
شکری با بیان اینکه مصوبات ستاد مقابله با کرونا لازم‌الاجرا است، ابراز کرد: در زمینه اقناع عمومی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه‌های اخیر به گونه‌ای عمل شود که شکنندگی در جامعه در تبعیت نکردن از پروتکل‌ها و قانون ایجاد نشود.
وی افزود: توجیه موثران و بزرگان مذهبی و هیئت‌های مذهبی در استان سمنان می‌توانست بهتر به شیوه پذیرش محدودیت‌های کرونایی در ایام مذهبی مانند محرم و فاطمیه کمک کند، این مورد یکی از موضوعاتی است که ما متأسفانه آن را کمتر شاهد بودیم و مدام مسائل بر دوش تصمیم گیری‌های دولتی استوار بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم با رعایت مسائل بهداشتی و قانون‌های مرتبط با این موضوع مورد تاکید است، گفت: نباید به گونه‌ای تداعی شود که فقط برگزاری مراسم مذهبی می‌تواند به شیوع ویروس کرونا منجر شود، زیرا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام مناطق، محدوده‌ها، مکان‌ها و مراسم می‌تواند خطرساز باشد لذا به نظر می‌رسد در کنار رعایت مسائل بهداشتی باید مطالبات مذهبی مردم را نیز با رعایت تمام مصالح و حفظ جان مردم، در نظر داشت.
شکری گفت: مردم متأسفانه تعارضاتی را شاهد هستند که برای مثال در استان بزرگترین پاساژ که محل تجمع مردم است، تعطیل نمی‌شود، اما مسجدی که چند نفر برای دقایقی در طول روز از آن استفاده می‌کنند باید تعطیل شود لذا این امر نباید تداعی شود که ما دچار افراط و تفریط شده‌ایم و می‌بایست تمام مطالبات اقشار مختلف مردم به ویژه گروه‌ها و هیئت‌های مذهبی را هم مد نظر قرار داد.
وی همچنین از همراهی روحانیان، طلاب جهادی، گروه‌های داوطلب و … در زمینه مقابله با کرونا در شهرستان‌های استان سمنان تقدیر کرد و گفت: همراهی همه مردم و ارگان‌ها و بسیج تمام امکانات زیر پرچم قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا و مشخصاً در استان سمنان و شهرستان شاهرود حول محور قرارگاه شهید سلیمانی توانست منشأ برکات فراوانی شود و میزان ابتلاء و مرگ میر کرونایی استان را کاهش دهد.
به گزارش مهر، در این دیدار از رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به نمایندگی از کادر درمانی و مسئولان دانشگاه برای مقابله جهادگونه با کرونا تقدیر شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار