سازمان جهانی بهداشت با تایید واکسن کرونای فایزر برای استفاده اضطراری اعلام کرد که به زودی کشور‌های فقیر به این واکسن دسترسی پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 01 January 2021

به گزارش تابناک سمنان سازمان جهانی بهداشت تایید کرد که می‌توان از واکسن‌های کرونای فایزر و بیونتک به صورت اضطراری استفاده کرد و کشور‌های فقیر ممکن است به زودی به این واکسن‌های ضد کرونا از طریق طرح کواکس دسترسی پیدا کنند.

سازمان جهانی بهداشت با تایید واکسن فایزر گفت: به کشور‌ها توصیه می‌کنیم که روند اعطای مجوز و دریافت واکسن کرونا را برای استفاده اضطراری تسریع کنند.

آژانس بهداشتی سازمان ملل نیز اعلام کرد: در بررسی‌های مشخص شده است که واکسن‌های فایزر و بیونتک که پیش از این در آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا و ده کشور دیگر مجوز گرفته است دارای معیار‌های لازم برای ایمنی و اثربخشی تعیین شده توسط سازمان جهانی بهداشت است.

واکسن‌های کرونای فایزر و بیونتک باید در دمای بسیار پایین نگهداری شوند و این یک مانع بزرگ برای کشور‌های در حال توسعه است، زیرا امکانات لازم برای نگه داری را ندارند.

سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: این نیاز باعث می‌شود که واکسن در مکان‌هایی که ممکن است تجهیزات کاملی برای نگه داری ندارند، چالش برانگیز شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار