این نماینده مجلس افزود: من معتقدم راه نرفته و اقدامات صورت نگرفته در مسیر عدالت قضائی بسیار است، به همین دلیل مبارزه با فساد باید به‌عنوان یک جهاد به‌تمام‌معنا درنظر گرفته شود.
کد خبر: ۹۲۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 28 December 2020

پس از انتشار رسمی سند تحول قضایی از سوی رئیس قوه قضائیه ، استقبال بسیار خوبی از این اقدام دسگاه قضائی صورت گرفت .
ضمن تبیین بندهای این سند و اثرات آن در زندگی مردم و حل برخی معضلات و مشکلات سطح جامعه با برنامه ریزی های مدون این سند ، برخی سیاسیون و کارشناسان هم نسبت به آن واکنش هایی داشته اند که اکثر اظهار نظرها مثبت و حمایتی بوده است .
سید محمد موحد یکی از سیاسیون و کارشناسان قضایی است که با توجه به حضور وی در کمیسیون قضایی مجلس در خصوص اجرای سند تحول قضایی اظهار داشت : اجرای سند تحول قضائی موجب شفافیت اقدامات دستگاه قضا، برقراری امنیت قضائی، پاسخگویی هر چه بیشتر و بهتر قوه قضائیه و حفظ حریم افراد خواهد شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس پیرامون سند تحول قضائی و نیز اقدامات و عملکرد دستگاه قضائی با روی کار آمدن حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، اظهار داشت: با انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان رئیس قوه‌قضائیه و اقداماتی که ایشان در ابتدای مدیریت خودشان بر این دستگاه آغاز کردند، بارقه امیدی در دل مردم روشن شد که تدوین و اجرای سند تحول قضائی نیز در راستای همان اقدامات سازنده است. حجت‌الاسلام رئیسی شروع به کارش از همان ابتدا از پایین‌ترین سطح دستگاه قضائی بود، بنابراین بدیهی است که قوه قضائیه را به‌خوبی می‎شناسد و نسبت به‌تمامی مسائل و حوزه‌های آن اشراف و تسلط کاملی دارد. همین عملکرد مثبت باعث شد تا ایشان به‌عنوان چهره‌ای کاملا توانمند و آگاه به دستگاه قضائی، اداره امور را در دست بگیرد.
نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس که با «رسالت» گفتگو کرده است ، تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه نه‌تنها به حوزه‌ها و امور مربوط به دستگاه قضائی آگاهی دارد، بلکه آسیب‌شناسی دقیقی از مشکلات، معایب و محاسن قوه قضائیه ۴۰‌ساله انقلاب اسلامی از سوی ایشان صورت گرفته که گام‌به‌گام در حال رفع آن هستند. تحولات دستگاه قضائی موجب بازیابی اعتماد عمومی به محکمه عدل شد و حرکت اخیر ایشان در رابطه با سند تحول نیز درواقع تکمیل‌کننده اقدامات قبلی ایشان است.
موحد همچنین ادامه داد: اجرای سند تحول قضائی موجب شفافیت اقدامات دستگاه قضا، برقراری امنیت قضائی، پاسخگویی هر چه بیشتر و بهتر قوه قضائیه و حفظ حریم افراد خواهد شد. امیدوارم با اقدامات نظارتی رئیس قوه قضائیه، اجرای سند تحول و پیگیری‌هایی که برای اجرای هرچه بهتر سند صورت می‌گیرد، بتوان شاهد دوران شکوفایی دستکاه قضائی و کارآمدتر شدن آن باشیم.
وی ادامه داد: البته اجرای سند تحول، گام اول است و در ادامه باید نظارت کاملی بر نحوه اجرا و عملیاتی شدن تمامی ابعاد سند صورت بگیرد تا در اثر آن کاهش اطاله دادرسی و مبارزه با فساد در زمینه‌های مختلف رقم بخورد.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس بیان کرد: در اثر اجرایی شدن سند تحول و شفافیت و پاسخگویی قوه قضائیه، مردم از این‌که مراجعه‌شان به دستگاه قضا نتیجه‌بخش بوده، احساس آرامش خواهند داشت. همان‌طوری که رهنمودها و سخنان امام خمینی (ره) و رهبری همواره بر آن تکیه داشت، مردم باید احساس کنند به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران مراجعه کرده‌اند. موضوعی که قطعا حجت‌الاسلام رئیسی نیز با جدیت به دنبال تحقق آن است. حرکت آغازشده دستگاه قضا باید پرقدرت در راستای اجرای منویات رهبری پیرامون تحول قضائی و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب باشد و به حل مشکلات مردم کمک کند.
این نماینده مجلس افزود: من معتقدم راه نرفته و اقدامات صورت نگرفته در مسیر عدالت قضائی بسیار است، به همین دلیل مبارزه با فساد باید به‌عنوان یک جهاد به‌تمام‌معنا درنظر گرفته شود.
بسیاری از فسادها و سوء استفاده‌‎هایی که مردم شاهدند غیرقابل تحمل است، بنابراین اجرای اقدامات قضائی و سند تحول این امید را در بین مردم تقویت می‌کند که در جمهوری اسلامی، فساد هیچ جایگاه و امنیتی ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار