مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تربیتی و تامینی استان سمنان خبر داد:
مدیرکل زندان‌های استان سمنان درباره اهمیت ارائه آموزش‌های مهارت افزایی زندانیان گفت: بسیاری از زندانیان استان براساس مهارتی که دارند ماهانه ۲۰ تا ۲۵ میلیون ریال درآمد دارند.
کد خبر: ۹۲۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱ 27 December 2020

درآمد ماهانه ۲۵ میلیون ریالی زندانیان دارای مهارت در استان سمنان

به گزارش تابناک سمنان امید کهربایی بعد از ظهر یکشنبه در نشست حمایت از زندانیان استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه توجه به اشتغال زندانیان و خانواده‌های آنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه بسیار تأثیر گذار است و با هماهنگی و همدلی مسئولان برای رفع مشکلات این افراد اقدامات لازم صورت گیرد، بیان کرد: در زندان‌های استان ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی وجود دارد که سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی می‌توانند برای تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان اقدامات مثبتی انجام دهند.

وی افزود: با تلاش دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان برای رصد بزهکاری‌های اجتماعی و حمایت از افراد کمتر برخوردار جامعه طرح محله محور در شهرستان سمنان در گام اجرایی قرار گرفت و امیدواریم با برنامه‌ریزی اصولی این طرح در سایر نقاط استان در گام اجرایی قرار گیرد.

درآمد برای زندانیان

مدیرکل زندان‌های استان سمنان ابراز کرد: بسیاری از زندانیان استان سمنان بر اساس مهارتی که دارند ماهانه ۲۰ تا ۲۵ میلیون ریال درآمد دارند و این افراد زندانی علاوه بر اینکه هزینه جاری خود را تأمین می‌کنند برای خانواده‌های خود هم به صورت ماهانه مبالغی را واریز می‌کنند.

کهربایی ادامه داد: اداره کل کمیته امداد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در ماه‌های گذشته اقدامات خوبی را برای ایجاد اشتغال زندانیان و خانواده‌هایشان تدارک دیدند که این رویه اصولی با قدرت ادامه یابد.

اعطای تسهیلات

حجت الاسلام مهدی قدرتی، معاون فرهنگی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان نیز با بیان اینکه در ارتباط با حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان تنها به مفهوم معیشت این افراد توجه نشود و باید در موضوعات مختلف فرهنگی، درمانی، مشاوره، اشتغال و… آنان اقدامات جدی تری انجام داد، گفت: اعطای کمک هزینه تحصیلی به فرزندان زندانیان، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای زندانیانی که دارای فرزندان دانشجو هستند، به طور جد در دستور کار است.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای اجرای طرح اشتغالزایی زندانیان و کمک‌های مالی به خانواده‌های آنان که دارای بیماری صعب‌العلاج هستند به طور ویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه پیگیری شود، ابراز کرد: تفاهم‌نامه خوبی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارائه مهارت افزایی زندانیان و خانواده‌هایشان در دستور کار قرار گرفته و با کمک کمیته امداد و اعطای تسهیلات می‌توان برای رفع مشکلات بیکاری این افراد روزافزون اقدام کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار