توضیحات رئیس جمعیت هلال احمر درباره واردات واکسن:
در حالی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان اخیرا در نشستی تاکید کرد که مردم هرگونه توضیحی در خصوص واکسن کرونا را شخصا از خودش دریافت کنند، روز گذشته رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از واردات قریب الوقوع واکسن از شرق آسیا به کشورمان خبر داد. اظهار نظری که امروز همتی تشریح شان کرد.
کد خبر: ۹۲۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 27 December 2020
رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در خصوص اقدامات صورت گرفته در این مجموعه برای واردات واکسن کرونا توضیحاتی جدید ارائه کرد.

به گزارش تابناک سمنان در حالی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان اخیرا در نشستی تاکید کرد که مردم هرگونه توضیحی در خصوص واکسن کرونا را شخصا از خودش دریافت کنند، روز گذشته رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از واردات قریب الوقوع واکسن از شرق آسیا به کشورمان خبر داد و در کانون توجه ها قرار گرفت. سخنانی ابهام آفرین که تبدیل به یکی از موضوعات مورد بحث در نشست امروز وی با اصحاب رسانه گردید.
 
۱۵۰ هزار دوز واکسن اهدایی وارد خواهیم کرد و یک میلیون دوز می‌خریم
 
کریم همتی در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار «تابناک» در این خصوص گفت: اصل ورود هلال احمر به ماجرای واردات واکسن توصیه وزیر بهداشت بود و ایشان از ما خواست که در این زمینه اقدام کنیم و لذا تلاش ما برای واردات واکسن کاملا هماهنگ با وزارت بهداشت است و به این منظور 1 میلیون دوز از یکی از کشورهای شرقی خریداری کرده‌ایم و به زودی وارد کشور خواهیم کرد.
 
وی که اخیرا از وزارت بهداشت و معاونت حقوقی و امور مجلس این وزارت خانه به ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان کوچ کرده، در ادامه کشور مبدا در این واردات را چین نامید و توضیح داد که برخلاف باور شکل گرفته پیرامون اجناس چینی، باید بپذیریم که این کشور در زمینه تولید واکسن صاحب اسم و «به قول ورزشکاران، صاحب سبک است» و لذا نگرانی ای در خصوص واردات واکسن از چین وجود ندارد.
 
همتی با تاکید بر اینکه هر گونه وارداتی در این زمینه ها به کشورمان مستلزم دریافت تاییدیه های لازم از سازمان غذا و دارو است و واکسن های خریداری شده هم از این شمول استثنا نیست، افزود: در صورتی واکسن های خریداری شده به کشور وارد می شود که تاییدیه های لازم را از غذا و دارو دریافت نماید و چگونگی توزیع و اولویت در واکسیناسیون نیز بر عهده وزارت بهداشت خواهد بود و آنها در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد.
 
وی در خصوص مزیت واکسن های چینی گفت: وضعیت نگهداری واکسن های چینی با شرایط موجود کشورمان تطبیق بالاتری دارد چراکه حتما اطلاع دارید که واکسن های غربی به شرایط خاصی، از جمله دمای منفی 70 درجه سانتیگراد برای نگهداری و توزیع نیاز دارند که دشواری هایی به همراه دارد.
 
همتی در بخش دیگری از پاسخ خود به سوال «تابناک» در خصوص واکسن های اهدایی به کشورمان، گفت: ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر توسط یکی از هموطنان مان که مقیم یکی از کشورهای غربی است خریداری و به کشورمان اهدا شده که در تلاشیم مقدمات برای وارداتش به کشور را فراهم کنیم. البته انتقال این واکسن با هواپیما با شرایط ویژه به کشور ممکن است اما در توزیع آن با شرایط ویژه نیازمند اتخاذ تدابیری ویژه هستیم که در تلاشیم آن شرایط را فراهم کنیم.
 
رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان افزود: در این خصوص نیز تصمیم گیری درباره توزیع و اولویت های استفاده با وزارت بهداشت است اما ما در جمعیت هلال احمر هم آماده هرگونه همکاری در توزیع این واکسن ها در کشورمان هستیم.
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار