برای اولین بار در غرب آسیا صورت گرفت؛
ساخت واکسن سرطان مغز و سینه با تلاش محققان پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه بومی سازی شد.
کد خبر: ۹۲۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 22 December 2020

به گزارش تابناک سمنان رئیس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه  گفت: محققان این پژوهشکده پس از ۲۰ سال تحقیق بر روی سلول‌های سرطانی، برای نخستین بار در غرب آسیا موفق به ساخت واکسن سرطان مغز و سینه شده اند.

نوروز دلیررژ افزود: هم اینک، همپای دنیا تحقیقات در این مرکز پیش می‌رود و از دنیا عقب نیستیم.

او اضافه کرد: برای تولید و تزریق واکسن، ابتدا سلول‌هایی را از خود بیمار دریافت کرده و بعد به صورت آنتی ژن به بیمار بر می‌گردانیم تا سیستم دفاعی بدن را در مقابل سرطان تقویت کنیم.

او بیان کرد: واکسن سرطان مغز از سه سال گذشته وارد مرحله تزریق بالینی شده که موفق بوده و بیماری داریم که پس از طی همه مراحل واکسیناسیون، بهبودی کامل به دست آورده و همچنان زندگی می‌کند.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه ادامه داد: دانش فنی این واکسن منحصر به دانشگاه ارومیه است و هرگونه استفاده از آن باید با کسب مجوز از این دانشگاه باشد.

دکتر دلیررژ با اشاره به آمادگی این پژوهشکده برای خدمت رسانی در کل کشور و کشور‌های مختلف دنیا، اظهار کرد: از کشور‌های مختلفی نظیر آفریقای جنوبی و عراق برای دریافت خدمت، تقاضا داشته ایم، ولی حضور مریض در ارومیه برای خون گیری و دریافت نمونه تومور بسیار ضروری است و پس از انجام این مراحل، واکسن تزریق می‌شود.

سرطان یکی از سه عامل اصلی مرگ و میر در دنیا، ایران و آذربایجان غربی به شمار می‌رود که هرگونه پیشرفت در درمان یا تولید واکسن برای این بیماری، امید‌ها را برای ارتقای شاخص‌های سلامت بیشتر می‌کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار