نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی جمعه شب اعلام کرد که جدایی جدعون ساعر از لیکود و تشکیل یک حزب جدید، یک ضربه برای نخست وزیر کنونی این رژیم است و او را به پایان نزدیک می‌کند.
کد خبر: ۹۲۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 19 December 2020

ایهود باراک، پایان نتانیاهو را اعلام کرد

به گزارش تابناک سمنان ساعر در هشتم دسامبر جاری جدایی خود را از حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد و از تاسیس یک حزب جدید برای پایان دادن به حکم‌رانی نتانیاهو خبر داد.

ساعر پس از اعلام جدایی از لیکود گفت که نتانیاهو دیگر نماینده راست‌گراها نیست.

 ایهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با شبکه "کان" با بیان این مطلب، از تمامی احزاب مخالف با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا برای سرنگونی وی یکپارچه شوند.

وی ادامه داد: این ضربه به نتانیاهو است، برای نخستین بار است که یک شخص از داخل لیکود علیه او می‌ایستد و حمایت مطلق از وی را در هم می‌شکند.

باراک افزود: این تحول خوبی است که پایان دوره نتانیاهو را نزدیک می‌سازد.

وی ادامه داد: با این وجود، ساعر رویای اکثریت اسرائیلی‌ها نیست، چراکه مواضع راستگرایانه رادیکالی دارد.

ایهود باراک گفت: ما به دولتی نیاز داریم که در رأس آن فردی نباشد که به رشوه متهم باشد.

در ماه مه گذشته محاکمه نتانیاهو که به رشوه و خیانت در امانت و کلاهبرداری در سه پرونده فساد متهم است، آغاز شد.

روز پنجشنبه، ساعر حزب جدید خود به نام "امید جدید، وحدت برای اسرائیل" تاسیس کرد. از برنامه‌های ساعر، تشویق به شهرک‌سازی در کرانه باختری است.

روز چهارشنبه یک نظرسنجی که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام داد، نتیجه‌اش این بود که اگر در همان روز انتخابات برگزار می‌شد، حزب ساعر از میان ۱۲۰ کرسی ۱۲ کرسی را از آن خود می‌کرد و دومین حزب بزرگ بعد از لیکود می‌شد. لیکود در همان نظرسنجی ۲۷ کرسی را به دست آورد.

اختلافاتی میان دو جناح حزب حاکم لیکود و آبی –سفید از جمله بر سر مساله بودجه است. اگر بودجه تصویب نشود، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در ۲۳ ماه جاری خود را منحل می‌کند و به سمت برگزاری انتخابات زودهنگام می‌رود که این انتخابات در طی دو سال، چهارمین انتخاباتی خواهد بود که در اراضی اشغالی برگزار شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار