به یاد آن خاطره - هم رونالدو هم طارمی
مهدی طارمی که زمانی به عنوان یک بازیکن جوان از علاقه زیادش به کریس رونالدو گفته بود حالا خودش را برای جدال با این ستاره فوتبال جهان آماده می کند.
کد خبر: ۹۲۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ 15 December 2020

به گزارش تابناک سمنان زندگی به گونه ای پیش می رود که این حس پیش می آید که نکند این انبوه محتوای تولید شده درباره مثبت اندیشی و بال و پر دادن به آرزوها واقعا کار می کنند؛ رویاها دستکم در فوتبال که قابلیت تعبیر شدن پیدا کرده اند.


از آن زمانی که مهدی طارمی در یک مصاحبه جنجالی گفت:" من رونالدو هستم و احمد(نوراللهی) استیون جرارد" بیش از 5 سال می گذرد و بچه های فوتبال ایران در این سال ها چقدر بزرگ شدند تا جایی که طارمی خودش را برای بازی برابر کریس رونالدو آن هم برای دومین بار آماده می کند.


بی شک کریس در میان بازیکنان ایرانی علیرضا بیرانوند را بیشتر از دیگران بشناسد ، دروازه بانی که در ورزشگاه تاتنهام مقابل شاگردان مورینیو بازی درخشانی داشت.


آن روزها رسانه ها از طارمی به عنوان یک مهاجم جوان نام می بردند که توانسته بود خط حمله پرسپولیس را پس از چند سال رخوت دوباره هیجان انگیز کند. هرچند پرسپولیس آن روزها در رده های پایین جدول بود و برانکو  به طعنه در مصاحبه ای گفت:" تیمی که رونالدو و جرارد را دارد پس چرا در رده چهاردهم است."


موضوعی که واکنش طارمی را در میدان مسابقه و البته در مطبوعات به همراه داشت. او ابتدا در مصاحبه گفت:" من هرگز نگفته ام که مثل رونالدو هستم." و بعد در زمین فوتبال بازی های بهتر و درخشان تری ارائه داد.


5 سال بعد حالا طارمی به فکر رویارویی با کریس رونالدو و تیم یوونتوس در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا است! اتفاقی که اگر در همان ابتدای لیگ پانزدهم که طارمی آن مصاحبه را انجام داد کسی به آن اشاره می کرد بی شک تبدیل به یک شوخی بزرگ می شد اما آن رویا تعبیر شده و چهارشنبه 29 بهمن در استادیو دو دراگائو شهر پورتو مسابقه برگزار می شود.

 
تنها موضوع مهم این است که طارمی بتواند در مدت زمان باقیمانده بیش از قبل نظر سرجیو کونسیسائو را جلب کند. او البته از زمانی که آمده توانسته با بازی های خوبش در اندک دقایقی که به دست آورده توانایی هایش را نشان بدهد. در آخرین بازی پورتو برابر توندلا در تاکادو پرتغال مهاجم ایرانی گل اول تیمش را به ثمر رساند. مارگا زوج او در خط حمله هم گل دوم را زد تا کونسیسائو بداند که این زوج می تواند یک خط حمله قوی را برای پورتو به وجود بیاورد.


از زمان حضور طارمی به عنوان یکی از بهترین گلزنان لیگ پرتغال به پورتو خبرنگاران و رسانه ها و البته هواداران طارمی در فضای مجازی بشدت کونسیسائو را برای بازی ندادن طارمی تحت فشار گذاشتند اما سرمربی پورتو که بارها اعلام کرد که تحت فشار بازیکنی را به میدان نمی فرستد در یکی از مصاحبه هایش طوری صحبت کرد که انگار هنوز به زوج مارگا-طارمی به طور کامل اعتقاد ندارد هرچند مارگا و طارمی در بازی برابر توندلا در لیگ پرتغال هم که 4 بر 3 به پیروزی پورتو انجامید توانسته بودند برای این تیم گل بزنند.


با این وجود طارمی باید آنقدر تلاش کند تا بتواند در دو بازی برابر یوونتوس به میدان برود و آن وقت زدن گل به یکی از مدعیان اصلی فتح لیگ قهرمانان می تواند نام او را بیش از این در فوتبال اروپا مطرح کند. مسابقه ای که در آن همه چشم ها به کریستیانو رونالدو است که انگار در زندگی اش-حتی خصوصی- ایرانی ها نقش داشته اند. در فوتبال اما او اولین گلش در جام جهانی با لباس تیم ملی پرتغال را در بازی برابر ایران به ثمر رساند.

 

طارمی و رونالدو یک بار در جام جهانی باهم بازی کردند، رونالدو یک پنالتی و طارمی یک موقعیت گل را از دست داد؛ آن ها دو سال بعد از بازی در روسیه حالا در شهر پورتو و یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باید با هم رودررو شوند

 


در دومین جام جهانی که پرتغال با ایران همگروه شد ، علیرضا بیرانوند پنالتی او را گرفت و تیم ملی ایران تا آستانه شکست پرتغال پیش رفت. صحنه کلیدی این بازی شاید موقعیتی بود که طارمی در آخرین دقایق بازی از دست داد و افسوس بزرگی را به همراه آورد اما حالا سرنوشت شرایط را طوری برایش پیش آورده تا او بتواند آن موقعیت را جبران کند.

 


بازی دشوار


 بازی با یوونتوس همانقدر که برای طارمی و هواداران ایرانی اش یک بازی جذاب و هیجان انگیز است اما برای مسئولان و هواداران پورتو که دلشان می خواهد به مرحله بعدی بروند اینگونه نیست. ویتوربایا نایب رئیس باشگاه و دروازه بان مطرح فوتبال پرتغال در گذشته گفت:" یوونتوس یک تیم عالی است و همه می دانند یکی از بهترین تیم های جهان است. اما ما آماده هستیم. من ذاتا خوش بین هستم. برای من پورتو همیشه بالاتر از هر تیمی است. در حال حاضر آمادگی و تعهدی که مربی و بازیکنان دارند بسیار خوب است." او افزود:"موضوعی که رقابت را ویژه و خاص می کند تاریخ دو باشگاه است که هر کدام دوبار فاتح اروپا شده اند. جاه طلبی های ما مشخص است و می خواهیم به یک چهارم نهایی برسیم و معتقدیم این موضوع ممکن است."


 زیر ذره بین وبسایت باشگاه یوونتوس هم بعد از اینکه قرعه کشی لیگ قهرمانان انجام شد گزارشی را درباره تیم پورتو منتشر کرد. در این گزارش با اشاره به بازیکنان پورتو و گلزنی های مهدی طارمی نوشت:" پورتو در آخرین بازی اش با مهدی طارمی مهاجم ایرانی و موسی مارگا مهاجم فرانسوی به گل رسید و این در حالی است که مارگا و سرخیو الیویرا با 4 گل بهترین گلزنان پورتو هستند.

 

 


البته که بازی پورتو برابر قهرمان ایتالیا نیز یک بازی حساس و مهم به حساب می آید. آندره آنیلی رئیس یوونتوس در واکنش به قرعه کشی که این تیم در یک هشتم نهایی به پورتو برخورد کرد با اشاره به بازی لیگ قهرمانان 2016/2017  که در آن بازی بیانکونری با پیروزی مجموع 3 بر صفر به جمع هشت تیم نهایی راه یافتند با لئوناردو بونوچی مدافع با تجربه تیمش شوخی کرد.


در آن بازی بونوچی که کاپیتان دوم تیم بود بازی اول را در استادیو دو دراگائو از دست  داد که یوونتوس با دو گل به پیروزی رسید. او به خاطر اختلاف با ماسیمیلیانو آلگری مربی وقت یوونتوس در آن بازی به میدان نرفت.


اما بعد از بازی تصاویری از این بازیکن که در یک کافه مشغول تماشای مسابقه تیمش بود خبرساز شد. آنیلی از پیرلو خواسته که برای بونوچی برای این بازی نیز در نزدیکترین کافه ای که مسابقه را نشان می دهد صندلی رزرو کند به این امید که تیمش بازهم بتواند از پس پورتو بربیاید:" باید پورتو را جدی بگیریم. آنها قهرمان اروپا بوده اند. اما نباید مانع جاه طلبی ما بشوند." او اما گفت که می داند که پورتو حریف سختی است و از تیم خواسته که یک جای خوب برای بونوچی پیدا کنند تا بازی را از آنجا تماشا کند.


یوونتوس تیم بزرگ و پرافتخاری است اما این بازی شاید مسابقه ای برای درخشش مهدی طارمی باشد. بازیکنی که کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران معتقد بود که برای بازی های بزرگ ساخته شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار