رئیس سازمان زندان‌های استان سمنان:
رئیس سازمان زندان‌های استان سمنان با اشاره به اقدامات حمایتی از زندانیان جرایم نقدی و غیر عمد، گفت: امروز در زندان‌های استان هیچ زندانی مهریه وجود ندارد.
کد خبر: ۹۲۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 13 December 2020

 زندانی مهریه در استان سمنان وجود ندارد

 

به گزارش تابناک سمنان  امید کهربایی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی اقدامات صورت گرفته در تفاهم نامه آزادسازی زندانیان مابین سپاه و سازمان زندان‌های استان سمنان درباره همکاری‌های سازمان‌های ذی‌صلاح در زمینه آزادی زندانیان جرایم نقدی، تاکید کرد: بعد از ماه مبارک رمضان و حرکتی که به آزادی زندانیان به وسیله کمک‌های بسیج، نیروهای مسلح و مردم نیک‌اندیش انجامید، تفاهم نامه‌ای بین سازمان بسیج، سازمان زندان‌ها با حضور رئیس سازمان بسیج و رئیس سازمان زندان‌های کشور به امضا رسید و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه دارای چهار بخش است، تاکید کرد: یکی از محورهای این تفاهم نامه معاضدت و همکاری‌های قضائی سپاه و بسیج با زندانیان و خانواده زندانیانی است که از حیث مالی توانایی داشتن وکیلی را نداشته باشند.

آزادی ۲۲ زندانی

رئیس سازمان زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه طی تفاهم نامه مذکور صلح و سازش برای آزادی زندانیان با استفاده از ظرفیت‌هایی مانند بسیج حقوق‌دانان صورت می‌گیرد، بیان کرد: محور قابل ذکر دیگر این تفاهم نامه کمک به آزاد سازی زندانیان با اولویت غیرعمد و محکومان مالی به غیر از کلاهبرداری است.

کهربایی با بیان اینکه اولویت آزادی زندانیان با کسانی است که سرپرست خانوار، زن و یا نوجوانان هستند، که در این زمینه خوشبختانه کمک‌های بسیاری صورت گرفت، ابراز داشت: بعد از امضای تفاهم نامه بین سازمان زندان‌ها و بسیج تا امروز ۲۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد به جز کلاهبرداری آزاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه آزادی ۳۵ نفر از این زندانیان واجد شرایط در سطح استان سمنان تا پایان سال هدف‌گذاری شده است، افزود: با همت ستاد دیه و رؤسای زندان‌های استان، امیدواریم همانطور که امروز در سطح استان سمنان حتی یک مورد هم زندانی مهریه وجود ندارد، بتوانیم زندان‌ها را از زندانیان جرایم مالی غیر عمد پاک کنیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار