نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛
سمنان- همزمان با روز جمعه خروج سامانه کم‌فشار بارشی از سمت شرق استان باعث برودت هوا و بارش شده، همچنین در غرب نیز آسمان نیمه ابری و انتظار بارش‌ها در هفته آتی وجود دارد.
کد خبر: ۹۲۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 11 December 2020

بارش برف و کاهش دما مهمان استان سمنان/ توسکستان مسدود شد

به گزارش تابناک سمنان  نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی که در حال خروج از سمت شرق استان سمنان است، کم کم جای خود را به یک سامانه کم فشار بارشی دیگر از غرب می‌دهد در نتیجه از امروز جمعه کاهش محسوس دمای هوا و بارش باران و برف برای استان سمنان محتمل است.

به عبارت دیگر هنوز بارش‌های سامانه کم فشار هفته گذشته در استان وجود دارد که یک سامانه کم فشار بارشی دیگر از سمت غرب وارد استان سمنان شده و هم اکنون گرمسار، ایوان کی، آرادان تا شهمیرزاد را تحت پوشش خود قرار داده است. پیش‌بینی می‌شود از روز سه شنبه نیز با ورود جبهه دیگر هوای کم فشار بارندگی‌ها تشدید شود.

آدینه نسبتاً سرد سمنان

آن‌طور که نقشه‌ها و سامانه‌های هواشناسی نشان می‌دهند در واقع باید گفت آسمان استان سمنان امروز جمعه ابری همراه با بارش باران و برف در شهرستان‌های شرقی و غربی است و از روز سه‌شنبه تمام استان سمنان شاهد بارش‌های شدید و کاهش دما خواهند بود.

سمنان امروز جمعه غبار آلود است و دمای هوا پنج درجه گزارش می‌شود اما از فردا بر میزان ابرها در این شهرستان افزوده می‌شود و شاهد بارش برف و باران در مرکز استان خواهیم بود. بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز هشت و دو درجه بالای صفر است و برای روز شنبه به هفت درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت.

شاهرود سردتر از سمنان است، هنوز سامانه کم فشار بارشی هفته قبل کاملاً از دیار شاهوار خارج نشده و قرار است از روز سه شنبه فردا دوباره بر میزان ابرها افزوده شود. بارش برف در این شهرستان از شامگاه گذشته در ارتفاعات سبب برودت هوا شده و همچنین محور توسکستان که شاهرود را به استان گلستان متصل می‌کند به دلیل بارش‌ها و خطرات در تردد مسدود است.

احتمال بارش در دامغان طی هفته آتی

به گزارش پلیس راهور هیچ محوری در استان سمنان به‌جز شاهرود- توسکستان- علی آباد مسدود نیست و تردد در آن‌ها جریان دارد اما همراه داشتن زنجیر چرخ در محورهای برف‌گیر و کوهستانی استان سمنان در تمام روزهای این هفته اجباری و البته الزامی است.

به وضعیت آب و هوا باز گردیم. در شهر دامغان جو پایدار است اما وزش باد سرد که حاصل از بارش برف در ارتفاعات شمالی شهرستان است نوید روز سردی را برای مردم دیار صد دروازه می‌دهد. سامانه کم فشار از این شهرستان خارج شده و دامغانی‌ها انتظار ورود سامانه جدید کم فشاری را می‌کشند که امروز در غرب استان باعث بارندگی در شهمیرزاد شده است. برای هفته آتی در دامغان بارش برف و وزش باد و برودت پیش بینی شده است.

شهمیرزاد آسمانی ابری دارد و ارتفاعات از برف سفید هستند دماسنج‌ها عدد یک را نشان می‌دهند و بیشینه و کمینه دمای هوای این شهر نمونه گردشگری دو درجه بالای صفر و شش درجه زیر صفر گزارش می‌شود که سردترین نقطه استان سمنان به همراه کالپوش است.

استقرار سامانه کم فشار

گرمساری‌ها نیز آسمانی ابری را شاهد هستند و احتمال بارش در بخش‌هایی از شهرستان پدیده غالب ذکر جوی است همچنین با ورود سامانه کم فشار بارشی احتمال بارندگی در این شهرستان همچنین ایوان‌کی و آرادان وجود دارد از سوی دیگر باید طی روزهای آتی دمای هوا در گرمسار به صفر نزدیک خواهد شد به این ترتیب بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان برای روز یکشنبه و دوشنبه به شش درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر خواهد رسید.

در نهایت باید گفت استقرار سامانه کم فشار بارشی در شرق استان سمنان باعث بارش در شاهرود، میامی و کالپوش شده است از سوی دیگر شهرستان‌های دیگر استان سمنان آسمانی نیمه ابری، همراه با وزش باد و غبار محلی را شاهد هستند اما سامانه‌های هواشناسی خبر از استقرار جبهه هوای کم فشار بارشی از روز دوشنبه و سه شنبه در سطح کشور و استان سمنان می‌دهند لذا باید منتظر بارش برف و باران و کاهش دما در میانه هفته آتی بود.

تمام محورهای استان سمنان به‌جز شاهرود-توسکستان همزمان با روز جمعه باز هستند اما تردد در گردنه‌های برف‌گیر با آرامی و با استفاده از زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و مسافران باید از سلامت خودرو، برف پاک کن‌ها و بخاری، سوخت کافی، لباس گرم، زنجیر چرخ و همچنین برنامه‌ریزی مناسب برای عبور از راه‌های استان سمنان اطمینان حاصل کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار