با تخصیص ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی توسط شهرداری منطقه چهار صورت گرفت:
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان گفت: با اجرای همزمان چند پروژه در ورودی شهرک فرهنگیان علاوه بر افزایش ایمنی، ترافیک این محدوده نیز متحول شده است.
کد خبر: ۹۲۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶ 10 December 2020
تحول ترافیکی در شهرک فرهنگیان با اجرای چند پروژه شهری
 
مجید یوسفی‌نوید با اشاره به اینکه ورودی کوی فرهنگیان از سالیان گذشته فقط از مسیر تقاطع غیرهمسطح غدیر صورت می‌گرفت، گفت: این مسیر دارای گره ترافیکی بود و تردد خودرو‌های عبوری از مسیر تهران به خطرات این معبر افزوده بود.

به گزارش تابناک همدان؛ وی گفت: اهالی شهرک فرهنگیان در تردد به این منطقه دچار مشکلاتی بودند که اضافه شدن یک ورودی جدید از داخل بلوار آیت الله نجفی به بلوار شهید بختیاری مقداری از این مشکلات را کاسته بود، ولی همچنان یک مسیر دیگر با دسترسی‌های متنوع در این منطقه ضرورت داشت که به یاری خدا در سال جاری محقق شد.

یوسفی‌نوید ادامه داد: با شروع احداث فاز ۲ تقاطع غدیر و ایجاد فضای کارگاهی این پروژه، عملا ورودی قدیمی مسدود شد و ورودی بلوار بختیاری به کمک ترافیک این قسمت شتافت.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان اضافه کرد: طبق طرح تفضیلی ساخت ورودی دیگری هم در دستور کار قرار گرفت که با توافق با مالکان، زمین سهم شهرداری به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال به احداث این بلوار جدید اختصاص یافت.

یوسفی‌نوید گفت: با وجود تورم اقتصادی، بودجه عمرانی این پروژه به مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال تامین شد و احداث ۵۰۰ متر بلوار ۴۵ متری، میدان در انتهای بلوار و نیز ۷۰۰ متر کندرو با عرض ۱۴ متر همراه با توقفگاه با مساحت تقریبی ۳۳ هزار مترمربع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به دو بخش احداث کندرو در بلوار آیت‌الله نجفی و احداث بلوار ۴۵ متری تقسیم شده بود، گفت: ۲۶ هزار مترمکعب خاکبرداری این پروژه از سال گذشته آغاز و از اردیبهشت سال جاری عملیات عمرانی به طور جدی شروع شد.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان گفت: با تلاش شبانه‌روزی و مستمر همکاران در واحد فنی و عمرانی، این پروژه به لطف خدا در آبان‌ماه سال جاری به اتمام رسید و با توجه به محدودیت‌های کرونایی متاسفانه نتوانستیم میزبان مراسم افتتاحیه باشیم و خود شهروندان این مسیر را افتتاح کردند.

وی در پایان به اهمیت این پروژه اشاره کرد و افزود: مسیر‌های احداث شده منجر به تسهیل ترافیک روگذر غدیر و همچنین تردد در کوی فرهنگیان و کاهش تصادفات و افزایش ایمنی خودرو‌های عبوری شده است و با تکمیل بوستان فدک و شروع ساخت‌و‌ساز‌ها در این منطقه اثرات مثبت فراوانی را برای ساکنان و شهروندان به ارمغان خواهد آورد و موجب ساماندهی بلوار آیت‌الله نجفی به عنوان یکی از ورودی‌های شهر همدان خواهد شد.

در ادامه نیز معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه چهار گفت: احداث این پروژه در راستای تکمیل فاز ۲ روگذر غدیر و با طول کلی ۱.۵ کیلومتر اجرایی شد که شامل کندرو ۱۴ متری، بلوار ۴۵ متری، راستگرد، چپ گرد و میدان اصلی در دستور کار قرار گرفت و با ۲۶ هزار مترمکعب خاکبرداری شروع و با تامین ۶۲ هزار تن مصالح، عملیات زیرسازی صورت گرفت و ۶ کیلومتر نیز جدول‌گذاری شد.

سهراب ادیب‌مهر با اشاره به احداث ۲ خط جدول‌گذاری تک با طول ۳ کیلومتر و ۲ خط جدول‌گذاری نهری با طول ۳۰۰۰ متر گفت: در این بلوار با لوله‌گذاری پلی‌اتیلن ۶۰۰ به طول ۵۰ متر در سه نقطه، آب‌های سطحی به داخل رودخانه هدایت شده که در مواقع بارندگی مشکلی پیش نخواهد آمد.

ادیب‌مهر به ساماندهی قنات مجاور این بلوار به طول ۴۵۰ متر اشاره کرد و افزود: همزمان، دیوارکشی رودخانه وسط این بلوار را به طول ۴۵۰ متر و ارتفاع ۲.۵ متر با دهانه ۴ متر ادامه دادیم و ۱۰۰ متر از رودخانه که قرار بود میدان روی آن احداث شود، دال‌گذاری و پوشیده شد.
 
تحول ترافیکی در شهرک فرهنگیان با اجرای چند پروژه شهری


معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه چهار گفت: عملیات آسفالت‌ریزی آستر این مسیر با ۴ هزار تن آسفالت انجام شد که روکش نهایی نیز در زمان مناسب جوّی صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: رنگ‌آمیزی جداول، نصب تابلو‌های راهنمایی مسیر و هدایت ترافیکی انجام شده و کاشت درخت و اجرای فضای سبز نیز در حال انجام است که با تامین روشنایی کافی، این مسیر تکمیل و تقدیم شهروندان قدرشناس همدان خواهد شد.

ادیب‌مهر با اشاره به تحول اساسی در ورودی و خروجی شهرک فرهنگیان گفت: بعد از اتمام فاز ۲ روگذر غدیر، خودرو‌هایی که از مسیر تهران به کرمانشاه تردد می‌کنند بعد از عبور از سطح اول پل غدیر وارد بلوار آیت‌الله نجفی شده و به مسیر خود ادامه می‌دهند و کسانی هم که می‌خواهند وارد شهرک فرهنگیان شوند باید عبور از بلوار آیت‌الله نجفی را انتخاب کنند و با ادامه مسیر از دسترسی اول یا دوم وارد کوی فرهنگیان شوند. وی گفت: برای ورود و خروج به شهرک فرهنگیان از ۳ طریق امکان تردد وجود دارد که این معابر بار ترافیکی این منطقه را کنترل خواهد کرد.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه چهار در پایان درخصوص ایجاد روشنایی کافی و مناسب در این معبر گفت: با شرکت توزیع نیروی برق استان همدان مکاتبه‌ای انجام شده که امید است شرکت توزیع نیرو با همتی مضاعف، مشکلات تامین روشنایی این بلوار را مرتفع سازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار