رئیس دادگستری کرمانشاه خبر داد:
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت:با کسانیکه باعث سلب آرامش مردم و ایجاد هنجارشکنی در استان شده اند با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۲۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 09 December 2020

به گزارش  خبرنگار  تابناک کرمانشاه  پرویز توسلی زاده در نشست خبری که امروز(19 آذر) در سالن جلسات دادگستری کل استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: انتشار کلیپ تکیه معاون الملک  که اخیر در فضای مجازی منتشر شده باعث ناراحتی مردم و روحانیون استان شده است و دستگاه قضایی استان نیز سریع آن را پیگیری و پرونده ای این معضل را تشکیل دادند.

وی  خاطر نشان کرد: تحقیقات درخصوص این پرونده هنوز ادامه دارد و تاکنون تعدادی از عوامل تهیه و توزیع این کلیپ های ناپسند، هنجارشکنانه دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه  افزود: در تحقیقاتی که از برخی بانوانی که در این کلیپ ها بوده اند صورت گرفته ، برخی از آنها نسبت به غیرقانونی بودن اقدامشان اظهار بی اطلاعی کرده اند ، ما با در نظر گرفتن این مسئله  به دنبال عوامل اصلی که با این اقدام سوء نیت‌هایی داشته  و دارند، هستیم.

توسلی زاده تصریح کرد: یک واحد صنفی در کرمانشاه از مانکن های زنده خانم استفاده کرده که این اتفاق کاری خلاف شرع و ناپسند است که برای آن پرونده تشکیل و این واحد صنفی پلمب شد.

وی در ادامه به انتشار ویدئو زورگیری از یک بانوی کرمانشاهی در فضای مجازی اشاره کرده و گفت: برخی می خواهند کرمانشاه را نا امن نشان دهند ولی ما به مردم اطمینان خاطر می دهیم که این موضوعات را با حساسیت پیگیری می کنیم و بزودی هم نتیجه این پیگیری ها را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

رئیس کل دادگستری استانابراز داشت: توجه به مقوله صلح و سازش که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه است را در استان در اولویت قرار داده ایم و علاوه بر استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، ستاد مصلحین را نیز در سطح استان راه اندازی کرده ایم و اعلام می کنیم که از همه ظرفیت دو میلیون نفر جمعیت استان برای توسعه فرهنگ صلح و سازش کمک می خواهیم.

وی تاکید کرد: سالانه 30 هزار پرونده در دادگستری استان کرمانشاه با کمک ستاد مصلحین منجربه سازش می شود که این مسئله کاهش 300 هزار نفری مراجعین به دادگستری ها را به دنبال داشته اشت.

وی  خاطر نشان کرد: تنها 10 درصد از پرونده های قضایی استان پرونده های مهمه شامل سرقت های خشن، قتل عمد، آدم ربایی، منازعات، قدرت نمایی با سلاح، قاچاق سلاح و کالا و مواد مخدر کلان هستند که تمرکز دستگاه قضایی روی این پرونده ها است و سعی کرده ایم توان کیفری و امنیتی استان را روی این نوع از پرونده ها متمرکز کنیم.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه اضافه کرد: همچنین از سال گذشته کاهش تعدادپرونده های قضایی را به جد در دستور کار قرار داده ایم تا کیفیت رسیدگی به پرونده ها هم افزایش پیداکند که در این راستا بین 18 تا 20 درصد تعداد پرونده های موجود را کاهش داده ایم.

وی از تلاش برای کاهش جمعیت کیفری زندان های استان هم خبرداد و افزود: در تلاشیم تاجایی که ممکن است پای مردم به دادگستری و پلیس و زندان باز نشود، چراکه علاوه بر هزینه بردار بودن آن، مشکلات زیادی را برای خانواده ها به بار می آورد، بنابراین تاکید داریم که زندانی کردن افراد نباید به راحتی صورت گیرد، اما بصورت قاطع، صریح و بازدارنده هم با جرائمه مهمه برخورد می کنیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار