دانشمندان درخصوص نیاز به تزریق واکسن برای افراد بهبود یافته از کرونا توضیحاتی ارائه کردند.
کد خبر: ۹۲۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 07 December 2020

به گزارش تابناک سمنان به نقل از وبسایت "الکتائب"، از زمان انتشار خبر تولید واکسن کرونا، بخصوص پس از تصمیم دولت انگلیس مبنی بر صدور مجوز برای واکسن شرکت "Pfizer" و "Biontech" و پخش آن برای واکسینه کردن مردم سوالات زیادی مطرح شده است.

از جمله مهمترین سوالاتی که مطرح شده این است که آیا افرادی که از ویروس کرونا بهبود می‌یابند، نیاز به دریافت واکسن دارند یا خیر؟ یا اینکه آیا آن‌ها پس از ساخت آنتی بادی در سیستم ایمنی بدن، در برابر این بیماری ایمن خواهند بود؟

در مورد واکسن "Pfizer" و Biontech "، دانشمندان مشخص نکرده‌اند که آیا کسانی که از این ویروس بهبود می‌یابند باید واکسن را دریافت کنند یا نیازی نیست. منطق می‌گوید که سیستم ایمنی بدن آن‌ها با ویروس مبارزه کرده و این به معنی آن است که نیازی به واکسیناسیون ندارند.

این عقیده با مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه آمریکایی "راکفلر" انجام شد، مورد تایید قرار گرفت؛ براساس نتایج این مطالعه کسانی که از کرونا بهبود می‌یابند، در صورت مواجهه مجدد با این بیماری، دفاع سریع و مؤثری دارند.

با این حال، سخنگوی وزارت بهداشت انگلیس به وب سایت "هافینگتن پست" گفته است که این وزارتخانه افرادی که از کرونا بهبود یافته اند را نیز به دریافت واکسن تشویق می‌کند.

آزمایشات واکسن کرونا بر روی افرادی که قبلاً در معرض ویروس قرار نگرفته اند تمرکز دارد، بنابراین هنوز مشخص نیست فردی که از بیماری بهبود می‌یابد در مقابل واکسن چه واکنشی دارد.

به نظر نمی‌رسد کارشناسان نگران این موضوع باشند؛ به گونه‌ای که سارا فورچون، رئیس بخش ایمنی شناسی و بیماری‌های عفونی در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد می‌گوید: هیچ شواهدی وجود ندارد که این واکسن برای افرادی که از کرونا بهبود می‌یابند ایمن نیست.

با این حال، این کارشناس آکادمیک تأکید می‌کند که تحقیقات بیشتری لازم است.

واکسن کرونا

النور رایلی استاد ایمونولوژی و بیماری‌های عفونی در دانشگاه ادنبرگ اسکاتلند گفت: کسانی که از کرونا بهبود می‌یابند دارای سطح متفاوتی از آنتی بادی و فعالیت خنثی سازی (از بین بردن آثار عفونت از سلول ها) هستند.

رایلی افزود: نتیجه می‌گیریم ایمنی که این افراد از آن برخوردار هستند از نظر طول مدت در آینده متفاوت است و برخی از ممکن است نسبت به دیگران ایمنی قوی تری داشته باشند.

او معتقد است که احتمال وجود دارد گروهی از افراد بهبودیافته مجدداً در معرض خطر ابتلا به این بیماری همه گیر قرار داشته باشند و این مسئله ایجاب می‌کند تا برای آن‌ها نیز ایمنی ایجاد شود.

رایلی گفت: واکسن‌ها باعث تحریک پادتن‌ها در سطح بالایی از بدن می‌شوند که به آن‌ها کمک می‌کند تا برای مدت طولانی تری از آن ایمنی داشته باشند.

قرار است انگلیس از روز سه شنبه آتی، روند واکسیناسیون گروهی از مردم را با واکسن "Pfizer" و "Biontech" آغاز کند. با این حال، اکثر افراد سالم تا سال آینده واکسن دریافت نمی‌کنند؛ زیرا کادر پزشکی، افراد مسن و افرادی که بیماری‌های مزمن دارند در اولویت هستند.

هفته گذشته دولت انگلیس موافقت کرد که این واکسن به افراد بالای ۱۶ سال تزریق شده و به طور موقت از واکسینه کردن کودکان و زنان باردار جلوگیری شود. این واکسن در دو دوز به فاصله ۲۱ روز تزریق خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار