نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند؛
گاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارش‌زا از آغاز هفته پیش رو، به استان سمنان وارد شده و روزهای نخست هفته شاهد کاهش دما و بارش برف و باران خواهیم بود.
کد خبر: ۹۲۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 04 December 2020

برف و باران در مسیر استان سمنان/ دما کاهش می‌یابد

به گزارش تابناک سمنان نقشه‌های هواشناسی خبر از ورود جبهه هوای کم فشار و بارش‌زا به استان سمنان می‌دهند. هوای کم فشاری که احتمالاً بارش باران و برف را برای اکثر نقاط استان سمنان به ارمغان خواهد آورد و ماحصل آن می‌تواند کاهش محسوس دمای هوا نیز باشد.

نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند این سامانه کم کم از روز شنبه و یکشنبه وارد استان سمنان می‌شود و بارش باران و برف به خصوص در ارتفاعات را در روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد خواهیم بود از سوی دیگر دمای هوا نیز بین دو تا شش درجه سردتر خواهد شد.

بارش در سمنان و شاهرود

همزمان با ظهر جمعه هوای سمنان نیمه ابری است و دماسنج‌ها عدد ۱۰ را نشان می‌دهند استقرار سامانه بارشی کم فشار در سمنان برای روزهای آتی بارش را به همراه خواهد داشت. بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان برای امروز ۱۱ و شش درجه بالای صفر است و به مرور از فردا به میزان ابرها افزوده خواهد شد.

شاهرود نیز آسمانی ابری دارد، دمای هوا هم اکنون شش درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۳ و دو درجه بالای صفر گزارش شده است. استقرار سامانه کم فشار بارش‌زا از روز یکشنبه می‌تواند در شاهرود نیز بارش باران و در ارتفاعات بارش برف را به ارمغان بیاورد. دمای این بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان استان سمنان نیز از روز شنبه تا دوشنبه چهار تا شش درجه کاهش خواهد یافت.

صبح نیمه ابری آدینه دامغانی‌ها با باد ۱۰ کیلومتر بر ساعت همراه شده است. دما سنج‌ها عدد هشت را نشان می‌دهند. بیشینه و کمینه دمای هوای دیار صد دروازه برای جمعه ۱۲ و چهار درجه بالای صفر است و پیش بینی هواشناسی برای روزهای آتی این شهرستان افزایش ابرها، وزش باد و بارش باران و حتی برف در برخی ارتفاعات خواهد بود.

ابرها در میامی و گرمسار

میامی نیز ابری است و دمای هوا در کالپوش چند روزی می‌شود که به زیر صفر می‌رسد. برای میامی نیز بارش باران و برف در هفته پیش رو پیش بینی شده است. بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز شهرستان میامی برای امروز جمعه ۱۲ و پنج درجه بالای صفر گزارش شده است. آسمان نیمه ابری همراه با افزایش ابر و بارش پیش بینی هواشناسی برای روزهای شنبه و یکشنبه میامی است.

گرمسار آسمان ابری دارد دمای هوا ۱۱ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز و فردا به ترتیب ۱۳ و هفت و ۱۱ و شش درجه بالای صفر گزارش شده است. نم نسبی و رطوبت بالای ۸۰ درصد گرمسار خبر از بارش احتمالی باران از امروز و استمرار آن تا فردا، شنبه، خبر می‌دهد. برای این شهرستان نیز بارش و افزایش ابر همراه با کاهش محسوس دمای هوا و وزش باد پیش بینی شده است.

شرایط در ایوان کی نیز تقریباً مشابه است آسمان ابری است دماسنج‌ها عدد شش را نشان می‌دهند و آسمان ابری همراه با بارش و کاهش دما پیش بینی هواشناسی برای امروز و فردای این شهرستان کوچک اما زیبا در غرب استان سمنان و در همسایگی پایتخت است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار