رئیس سازمان صمت استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با بیان اینکه در سطح استان ۳۰۰ تن مرغ تولید می‌شود، گفت: مصرف استان مجموعاً در طول روز ۳۰ تن است و مابقی صادر می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 01 December 2020

مصرف مرغ در استان سمنان روزانه ۳۰ تن است/قیمت مصوب ۲۰۴۰۰تومان

به گزارش تابناک سمنان علی تشنه دل شامگاه دوشنبه در نشستی به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات مرغ به واسطه جوجه‌ریزی و دوره ۴۰ الی ۵۰ روزه تبدیل آنان به مرغ معمولاً ریشه در اتفاقات و رویدادهای ۵۰ روز گذشته دارد، بیان کرد: کمبود جوجه‌ریزی در فرایند مرغ معمولاً خود را در ۵۰ روز آتی نشان می‌دهد در نتیجه نوسانات کنونی بازار مرغ نتیجه کاهش جوجه‌ریزی شهریورماه بوده است.

وی با بیان اینکه در شهریور ماه به دلیل مشکلاتی که تولید کنندگان مرغ استان با آن روبرو بودند، شاهد کاهش قابل توجه جوجه‌ریزی در استان بودیم، افزود: نوسانات بازار مرغ به دلیل این کاهش جوجه‌ریزی بود که امروز البته شاهد هستیم که مشکلات کاهش یافته و برای مثال در بازاری مانند تهران شاهد بازگشت آرامش و کاهش قیمت‌ها هستیم.

دبیر تنظیم بازار استان سمنان با بیان اینکه تولید کنندگان مرغ استان دارای مشکلات زیادی برای تولید هستند که از جمله آنها می‌توان به دشواری در تولید نهاده اشاره کرد، بیان داشت: از سوی دیگر باید در نظر داشت که ۹۰ درصد مرغ تولیدی استان به خارج از استان سمنان منتقل می‌شود.

تشنه دل با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ تن مرغ در نزدیک به ۳۵۰ واحد تولیدی مرغ گوشتی استان تولید می‌شود، گفت: ۱۰ درصد این میزان یعنی معادل ۳۰ تن در روز مصرف درون استان است و مابقی آن به استان‌های مجاور به خصوص تهران صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد از مازاد مصرف تولید مرغ گوشتی استان سمنان به تهران صادر می‌شود، ابراز داشت: تولیدکنندگان به ارسال مرغ تولیدی شأن به تهران رغبت دارند زیرا می‌توانند به قیمت بالاتری مرغ تولیدی شأن را بفروشند.

رئیس صمت استان سمنان درباره قیمت مصوب مرغ در سطح استان توضیح داد: هم اکنون قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در هر کیلوگرم است و افزون بر این میزان تخلف محسوب می‌شود لذا از اصناف می‌خواهیم به این رقم پایبند باشند همچنین مردم نیز می‌توانند مراتب تخلفات از جمله گران فروشی و کم فروشی را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند. از سوی دیگر از تولید کنندگان نیز می‌خواهیم تا میزان مرغ تعهد شده را در اختیار ما قرار دهند تا با همکاری هم سعی در رفع مشکلات داشته باشیم.

تشنه دل درباره کمبود مرغ نیز، گفت: در برهه‌ای از زمان که مرغ در بازار کم شده بود بجز دو روز شاهد توزیع تمام سهمیه شهرهای استان سمنان بودیم برای مثال روزانه بین ۱۰ الی ۱۲ تن گوشت مرغ در سطح شهر سمنان توزیع می‌شود که در آن روزهای التهاب بازار نیز همین میزان مرغ و حتی در پنج شنبه هفته گذشته ۱۷ تن مرغ در یک روز در سطح شهر سمنان توزیع شد لذا مشکل ما تأمین و توزیع نبود بلکه کمبودها به دلیل احتکارهای خانگی رخ داد.

وی افزود: مردم وقتی التهاب بازارهای مرغ را در رسانه‌ها و به خصوص از استان‌های مجاور مانند تهران می‌شنوند ناخواسته به خرید بیش از نیاز دست زده و احتکار خانگی کردند برای مثال خانواده‌ای که همیشه دو مرغ می‌خرید در آن هفته به خصوص نسبت به خریدن چهار مرغ اقدام کرد در نتیجه علی رغم توزیع تمام سهمیه بازهم در بازارها شاهد کاهش و کمبود مرغ بودیم که امروز شرایط بهتر است و مرغ به قیمت مصوب در استان توزیع شده و شاهد کاهش التهاب خواهیم بود.

رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه ما با دو مقوله گرانی و گران فروشی روبرو هستیم. با افزایش نهاده‌های دامی فاکتورهای تولید مرغ نیز به طبع آن افزایش می‌باید که این امر طبیعی است، ابراز کرد: پس از قیمت مصوب مرغ با توان حداکثری از نیروهای بازرسی سازمان و با همکاری خود اصناف با هرگونه گران فروشی برخورد قاطع شده است و نظارت در بازار مرغ تشدید شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار