یک کارشناس اختلافات کارگری و کارفرمایی درباره چگونگی دریافت مزایای مستمر و غیرمستمر کارگران از کارفرمایان توضیحاتی داد.
کد خبر: ۹۲۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ 30 November 2020

به گزارش تابناک سمنان وحید حاجی زاده کارشناس اختلافات کارگری و کارفرمایی  اظهار کرد: علاوه بر حق و حقوق مزایایی به کارگران مشمول قانون کار پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه این مزایا شامل دو دسته مزایای مستمر و مزایای غیر مستمر می‌شود، افزود: مزایای مستمر مزایای هستند که باید الزاماً به کارگر پرداخت شود و کارگر در ازای ۴۴ ساعت کار کرد در هفته علاوه بر پایه حقوق این مزایا را دریافت می‌کند.

حاجی زاده گفت: اگر کارگر مستمر در یک کارگاه به صورت یک سال کار کرده باشد این مزایا به آن تعلق می‌گیرد که شامل حق اولاد، بن مسکن و بن کارگری و ... است.

او با بیان اینکه در این میان اگر اختلافی بین کارگر و کارفرما پیش آید، پس از شکایت مطرح شده کارگر میتواند با اثبات اینکه یک سال در آن کارگاه کار کرده است مزایای خود را دریافت کند، تصریح کرد: در این میان لازم نیست کارگر مدارکی را دال بر اثبات ارائه کند.

این کارشناس با بیان اینکه دریافت مزایای غیر مستمر به واسطه اثبات و ارائه مدارک صورت می‌گیرد گفت: کارگری که به واسطه اضافه کاری ماموریت شب کاری و ... درخواست مزایای غیر مستمر داشته باشد باید مدارک و اسناد خود را به هیات رسیدگی ارائه کند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار