در جلسه امروز تصویب شد؛
به گزارش تابناک سمنان: علی تشنه دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه بررسی تعطیلی ۱۸ معدن در دستور کار است، گفت: هشت معدن استان به‌صورت موقت و با تصویب اعضای شورای معادن تعطیل می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 26 November 2020

علی تشنه دل - خبرگزاری بازار - سایت خبری بازار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان صبح پنجشنبه در جلسه شورای معادن استان سمنان به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه تعطیلی موقت ۱۸ معدن در دستور کار این جلسه قرار گرفت، اظهار داشت: درنهایت با تصویب اعضای شورای معادن هشت معدن استان سمنان به‌صورت موقت تعطیل می‌شوند.

وی در ادامه از ارائه مهلت سه‌ماهه برای فعال‌سازی معادن غیرفعال استان سمنان خبر داد و افزود: در راستای فعال‌سازی و مولدسازی معادن غیرفعال و ایجاد وحدت رویه در فعال‌سازی، به معادنی که به هر دلیلی راکد یا غیرفعال بوده سه ماه فرصت داده می‌شود در غیر این صورت این معادن سلب صلاحیت شده و در مزایده واگذار می‌شود.

علی تشنه دل بابیان اینکه با تعطیلی ۱۰ معدن موافقت نشد، خاطرنشان کرد: درخواست رفع سلب صلاحیت، محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی، انتزاع معدن یا سلب صلاحیت و ابقای پروانه اکتشاف ۱۴ معدن استان نیز در این جلسه موردبررسی قرار گرفت.

تشنه دل با تأکید بر اینکه جبران خسارت وارده به جاده‌های استان از محل فروش معادن از دیگر محوریت‌های این جلسه است، تصریح کرد: درخواست اداره کل راهداری برای جبران این خسارت‌ها موردبررسی قرار گرفت و مصوب شد در کمیته‌ای ذیل شورا و با حضور دستگاه‌های زی ربط این موضوع موردبررسی قرار گیرد.

وی همچنین بابیان اینکه تاکنون در استان ۱۳۲ پروانه اکتشاف و ۶۷ گواهی کشف صادرشده است، ابراز کرد: ۶۲۷ معدن نیز دارای پروانه بهره‌برداری هستند و حدود پنج هزار نفر در این معادن مشغول فعالیت هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار