ممنوعیت خروج تخم مرغ بدون مجوز جهاد کشاورزی؛
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه تخصیص ۱۰۰ تن مرغ منجمد برای استان محقق شد، گفت: برای تامین مرغ گرم نیز اقدامات و رایزنی‌هایی صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۱۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴ 24 November 2020

عرضه مرغ منجمد به قیمت ۸۹۰۰ تومان در بازار | خبرگزاری صدا و سیما

معاون استاندار سمنان بعد از ظهر سه شنبه در جلسه بررسی و رسیدگی به مباحث و مسائل پیرامون توزیع مرغ و تخم مرغ در استان سمنان به میزبانی استانداری درباره علت تلاطم بازار مرغ در سطح استان توضیح داد: علت اصلی کاهش مرغ و تخم مرغ در شهرستان‌های استان افزایش تقاضای کاذب از سوی مردم و مراجعه برای خرید مرغ با قیمت ارزان‌تر از استان‌های همجوار است.

وی از تخصیص ۱۰۰ تن مرغ منجمد برای استان و عدم وجود مشکل در تأمین مرغ منجمد در استان خبر داد و تصریح کرد: در بحث مرغ گرم نیز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان و گَلّه‌های ۵۷ تا ۶۰ روزه شناسایی شدند که با همراهی و مساعدت همیشگی که از سوی مرغداران شاهد بودیم، مشکلات در این بخش نیز برطرف خواهد شد.

علیرضا شریفی نژاد خاطر نشان کرد: امروز مدیریت بازار باید از حالت متمرکز خارج شده و با مدیریت غیرمتمرکز و با حضور مؤثر فرمانداران و سایر دستگاه‌های ذیربط در شهرستان‌های استان در دستور کار قرار گیرد تا شیب قیمتی ایجاد شده با تأمین بیش از نیاز و تقاضا در استان از بین رفته و طی روزهای آتی شاهد ثبات در بازار مرغ و تخم‌مرغ در استان باشیم.

شریفی نژاد عدم توزیع مناسب نهاده‌ها را یکی دیگر از علل تعویق در جوجه‌ریزی، کشتار و عرضه مرغ عنوان کرد و بیان داشت: سهمیه ۲۰ درصدی تحویل مرغ از سوی مرغداران وجاهت نداشته و نیاز است تا در این حوزه افزایش داشته باشیم و لذا با همراهی فعالان این صنعت، در آینده بر اساس ظرفیت و متناسب با تخصیص نهاده به مرغداری‌ها، تخصیص سهمیه الزامی تحویل مرغ از سوی مرغداری‌ها انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی موظف است تا از خروج محموله‌های مرغ و تخم مرغ بدون هماهنگی و مجوز سازمان جهاد کشاورزی از استان در برهه کنونی جلوگیری کند، از پیگیری برای تأمین مرغ مورد نیاز در شرق استان از استان‌های همجوار خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: شهرستان‌های استان نیاز است تا در برهه کنونی و تأمین مرغ مورد نیاز شهروندان به صورت پشتیبان یکدیگر وارد عمل شده و شهرستان‌هایی که مازاد سهمیه دارند نسبت به تحویل این سهمیه به شهرستان‌های متقاضی اقدام کنند تا به زودی شاهد تعادل در عرضه و تقاضا و ثبات در بازار مرغ و تخم‌مرغ در استان باشیم.

مهدی سلامتی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان هم در این نشست با بیان اینکه جلسه‌ای به منظور اقدامات فوری و مؤثر در این حوزه با حضور دستگاه‌های اجرایی متولی برگزار و مصوبات ویژه اتخاذ شد، گفت: در این نشست مقرر شده تا تأمین تخم‌مرغ به قیمت مصوب توسط سازمان جهاد کشاورزی و بر اساس اعلام نیاز از سوی سازمان صمت انجام شود.

وی با بیان اینکه خروج تخم مرغ بدون مجوز از سوی سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و نیروی انتظامی باید از خروج مرغ بدون هماهنگی با جهاد کشاورزی جلوگیری کند، تاکید کرد: نیاز است تا در این برهه شهرستان‌های استان به صورت پشتیبان در بحث تأمین مرغ مورد نیاز شهروندان اقدام‌کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار