حبیب الله خجسته پور:
به گزارش تابناک سمنان: حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه نباید تعصبی بر روی تورق کتاب‌و حضور در کتابخانه‌ها برای خوانش کتاب داشت، گفت: کتابخانه باید به پایگاه فرهنگی بدل شود.
کد خبر: ۹۱۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 16 November 2020

۱۱ هزار نفر عضو کتابخانه مرکزی استان سمنان هستند - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ظهر دوشنبه در نشست تقدیر از فعالان فرهنگی و کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی به میزبانی کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های ویژه موجود در حوزه فرهنگی استان، بیان کرد: این استان دارای نویسندگان و اهالی فرهنگ و مطالعه بسیاری است که باید از ظرفیت آنها به خوبی بهره برد.

وی ادامه داد: علی رغم مصائب زیادی که کرونا برای مردم داشته، در برخی موارد باعث شده که اتفاقات خوشایندی نیز رخ دهد که از جمله آن رعایت مسائل بهداشتی و کتابخوانی و … محسوب می‌شود و این نشان می‌دهد که می‌توان از هر فرصتی در راستای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی بهره‌گیری کنیم.

حبیب الله خجسته پور افزود: کرونا باعث شد تا قرائت خانه‌های ما در کتابخانه دچار غربت شوند و شاهد هستیم که چند ماهی است کتابخانه ها تعطیل می‌شوند اما در خانه ماندن‌ها تا حدودی باعث شد تا مردم استان سمنان به نوعی با کتاب آشتی بیشتری داشته باشند و به دلیل اینکه مجبور بودند ساعاتی را در خانه باشند و مشغله دیگری نداشته باشند، کتاب‌ها را از قفسه بیرون کشیدند و این آشتی با کتاب محسوب می‌شود.

خجسته پور با بیان اینکه مسئله همچنان برای مردم وجود دارد و ذهن فعال و نقاد مردم به دنبال حل مسائل عینی و ذهنی جامعه است، گفت: در دورانی پاسخ سوالات را از طریق کتب و حضور در محضر دانشمندان و علما به دست می‌آوردند اما امروز با توجه به بسترهای مجازی، بسیاری از افراد برای یافتن پاسخ سوالات شأن و مسائل زندگی از طریق اینترنت و سایر فضاها اقدام می‌کنند.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده آن است که به دست نگرفتن کتاب و فاصله گرفتن از آنها عمدتاً نشان دهنده این نیست که مردم ما از دانش و علم و حل مسئله غافل شده‌اند بلکه شیوه‌ها و روش‌ها تفاوت کرده است لذا اگر تا دیروز مجبور به حضور در کتابخانه ها بودند امروز از طریق ابزارها و رایانه‌ها می‌توانند این نیاز را برطرف کنند لذا این موضوع با اهمیت، مسئولان را موظف می‌کند که از روش‌های جدید برای گسترش علوم و مطالعه بهره ببرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه ترویج کتاب‌های الکترونیک می‌تواند به کمک ذائقه مردم بیاییم و مسائل آنها را پاسخ‌گو باشیم، بیان کرد: اگر قرائت خانه‌های ما سوای بحث بیماری کرونا، در دیگر موارد نیز حالت فصلی به خود می‌گیرید، می‌بایست آنها را به پایگاه‌های فرهنگی تبدیل کرد و رویدادهای فرهنگی را در کتابخانه ها گسترش دهیم تا پاتوقی برای اهل فرهنگ ایجاد کنیم.

خجسته پور با بیان اینکه نباید تعصبی بر روی تورق فیزیکی کتاب‌ها و همچنین حضور در کتابخانه ها فقط برای نشستن و کتاب خواندن داشت، گفت: وقتی نخبگان و نویسندگان و اهل فرهنگ در کتابخانه‌ها باشند می‌توانیم مردم را به سمت کتابخانه سوق دهیم تا بتوانیم به نوعی از کار ویژه فرهنگی کتابخانه‌ها بهره ببریم که در این حوزه همه فعالان فرهنگی استان باید دست به دست هم دهند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار