سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان:
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از فعالیت ۲۰ انجمن کتابخانه‌های عمومی در سطح استان خبر داد و گفت: ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌های فرهنگی رسالت این انجمن‌ها است.
کد خبر: ۹۱۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 16 November 2020

 ۲۰ انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان سمنان فعالیت می‌کنند

به گزارش تابناک سمنان: سعید دهقان‌لو ظهر دوشنبه در نشست تقدیر از کتاب‌خوانان و فعالان حوزه کتاب و مطالعه استان سمنان به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان با بیان اینکه ۵۴ کتابخانه نهادی در سطح استان سمنان وجود دارد، بیان کرد: بیش از ۲۰ انجمن در سراسر استان در زمینه کتاب در حال فعالیت هستند که در سال جاری این انجمن‌ها توانسته‌اند ۸۲ جلسه با ۴۷۴ مصوبه برگزار کنند.

وی با بیان اینکه از آبان ماه سال گذشته تا هفته کتاب سال جاری ۱۱۵ هزار و ۳۰۷ جلد کتاب توسط مردم به کتابخانه اهدا شده که در نوع خود بی نظیر است، بیان کرد: ۲۸ هزار جلد از این میزان کتاب، مستقیم وارد کتابخانه های عمومی شده و مابقی آنها یا در کتابخانه ها موجود بوده که به دستگاه‌های اجرایی هدیه شده و یا بلااستفاده محسوب می‌شد که با هزینه خمیر کردن آنها توانستیم کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه ها را خریداری و جایگزین کنیم.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه در مجموع ۵۷ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی سراسر استان هستند، تاکید کرد: تعداد کتاب‌ها بیش از یک میلیون جلد است و به عبارت دیگر در استان به ازای هر نفر ۱.۲ جلد کتاب وجود دارد که سرانه خوبی است اما تلاش داریم با کمک دستگاه‌های اجرایی این میزان را ارتقا دهیم.

دهقان لو با بیان اینکه در یکسال اخیر چهار برگزیده کشوری کتابخانه های عمومی از استان سمنان معرفی شده‌اند که یکی از آنها انجمن کتابخانه های عمومی شاهرود به مثابه انجمن شاخص کشوری و سه کتابدار فعال در استان شامل این مجموعه بوده است، گفت: ۱۲۶ نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی سال ۹۹ برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در سال جاری به دلیل شیوع کرونا جشنواره رضوی فقط در بستر مجازی برگزار شد، ابراز کرد: با این حال ۳۲ هزار و ۴۸۶ نفر در این جشنواره کتابخوانی شرکت کردند که پویش مجازی و نقاشی استان سمنان توانست رتبه برتر را کسب کند.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان سمنان با بیان اینکه هفت هزار و ۴۰۰ فعالیت فرهنگی در سطح کتابخانه‌های استان سمنان برگزار شده است، گفت: از ابتدای آبان ماه سال جاری تاکنون ۷۳۰ برنامه فرهنگی به خصوص در حوزه فضای مجازی اجرا شده است.

در این نشست که به دلیل کرونا به صورت محدود برگزار شد از برخی برگزیدگان جشنواره‌های کتابخوانی رضوی و فعالیت‌های دیگر کتابخانه‌های عمومی به نمایندگی از دیگر برگزیدگان تقدیر شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار