فاطمه منصوری:
به گزارش تابناک سمنان: فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با تشریح ضوابط و شیوه‌های انجام دورکاری برای کارکنان دولت گفت: کارمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای در اولویت استفاده از دورکاری هستند.
کد خبر: ۹۱۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 15 November 2020

فاطمه منصوری - خبرگزاری بازار - سایت خبری بازارفاطمه منصوری صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به میزبانی دفتر خود به تشریح ضوابط و شرایط استفاده از دورکاری برای کارکنان دولت پرداخت و اظهار داشت: کارمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بانوان باردار و یا دارای فرزند زیر شش سال در اولویت استفاده از دورکاری هستند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از این ظرفیت قانونی توسط تمامی افراد مشمول این طرح در دستور کار است، تصریح کرد: جلوگیری از تجمعات و تراکم حضور کارکنان به‌ویژه در اتاق‌های اداری با مساحت کم از دیگر اهدافی است که در این راستا دنبال می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به اینکه شرایط و ضوابط بخشنامه، تشخیص و تعیین افراد دورکاری بر عهده و با نظر مدیر دستگاه است، افزود: این طرح در ابتدای سال اجرایی شد اما اهداف اصلی انجام دورکاری محقق نشد.

منصوری در ادامه بابیان اینکه عدم رعایت ضوابط اجرای طرح در سراسر کشور از دلایل اصلی لغو طرح دورکاری در تابستان سال جاری بود، تأکید کرد: مأموریت دورکاری برای کارکنان، به‌جای آمادگی ۱۰۰ درصد و لحظه‌ای برای انجام کار آن‌هم در خارج از محیط اداری، به معنای استراحت و تعطیلی و بعضاً انجام مسافرت برای برخی کارمندان تلقی شد.

وی در ادامه بابیان اینکه انجام هرگونه تعطیلی، کسر کار و دورکاری کلی، صرفاً منوط به اعلام سازمان امور اداری و استخدامی کشور و ابلاغ رسمی استانداری سمنان به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی است، خاطرنشان کرد: دوری کاری به معنای انجام کار اداری در محلی غیر از محیط اداری است، به‌نحوی‌که زیرساخت‌های لازم برای انجام آنچه ازلحاظ نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری بدین منظور فراهم بوده و کارکنان این توانمندی را داشته باشند که مأموریت‌ها و وظایف محوله‌ی خود را بدون هیچ‌گونه مشکلی از محلی غیر از محیط اداری خود ارائه کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به اینکه عدم ارائه و تدوین پروتکل یا دستورالعملی خاص و ویژه باقابلیت اجرایی برای انجام دورکاری از دیگر مسائل مهمی بود که منجر به لغو این طرح در ایام تابستان شد، اضافه کرد: فقدان یا کمبود زیرساخت مناسب برای اجرای این طرح نیز در این راستا مؤثر بود.

منصوری گفت: در شرایط فعلی، استفاده از این ظرفیت صرفاً برای استان‌های تهران و البرز مصوب شده است و مابقی استان‌ها مجوز رسمی نسبت به استفاده از این ظرفیت با شرایط خاص ستاد ملی مدیریت کرونا را ندارند.

وی با تأکید بر اینکه انجام دورکاری به‌هیچ‌وجه نباید منجر به قطع یا اخلال در ارائه خدمات توسط دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و … شود، بیان کرد: مدیران استان می‌بایست با اصلاح فرآیندها و ارائه شیوه‌های جدید ارائه خدمت، حضور مراجع کننده و ارباب‌رجوع به سازمان‌ها را به حداقل ممکن کاهش داده و در این راستا نظارت ویژه‌بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر عهده شخص مدیر دستگاه خواهد بود.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه بر اساس قوانین موجود هیچ‌یک از مدیران در هر رده و سطحی در شهرستان‌های استان حق اعمال دورکاری کلی به‌صورت یک‌سوم، دوسوم و یک‌دوم و… و نیز کسر ساعات کار ادارات زیرمجموعه و تحت امر خود را ندارند، تأکید کرد: تمامی تصمیمات الزاماً با تصویب ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا و اعلام سازمان امور اداری و استخدامی کشور و ابلاغ رسمی استانداری قابل‌اجرا است.

منصوری با اشاره به اینکه تعیین رنگ‌بندی کرونایی به شیوه جدید و بر اساس معیار و شاخص‌های معین و خاص به انجام خواهد رسید، گفت: بر این اساس حساسیت و ریسک‌پذیری هر یک از شهرهای کشور نیز بر اساس رنگ‌بندی جدید تعیین خواهد شد.

وی افزود: محدودیت‌های اعمال‌شده و دورکاری نیز با توجه به این رنگ‌بندی تعیین خواهد شد که برای مثال دورکاری کارکنان از یک‌سوم، دوسوم و یک‌دوم، بر اساس میزان خطر در هر نوع رنگ‌بندی تعیین و تعریف‌شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار