به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه، طلا این روزها دیگر فروش ندارد و خرید مردم تقریبا به صفر رسیده است.
کد خبر: ۹۱۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 15 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،محمد سعید جعفری  با اشاره به نوساناتی که طی چند وقت اخیر بازار طلا تجربه کرد، گفت: این نوسانات عمدتا کاهشی و ناشی از دو عامل بود. یکی صحبت‌هایی که درباره کشف واکسن کرونا مطرح شد و بهای طلای جهانی را کاهش داد و دیگری احتمال انتخاب شدن "بایدن" در انتخابات آمریکا بود.

وی ادامه داد: اگرچه طی هفته‌ گذشته روند کاهشی قیمت طلا را شاهد بودیم، اما اکنون یک هفته است که قیمت تقریبا ثابت مانده و تغییر چندانی ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه کف کاهش قیمت طلا رخ داده و بعید است قیمت از این میزان پایین‌تر برود، تاکید کرد: به احتمال زیاد به زودی روند صعودی قیمت طلا البته با شیب ملایم‌تر از قبل آغاز خواهد شد و دوباره قیمت‌ها بالا می‌رود.

جعفری معتقد است، این روند صعودی احتمالا تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی از کاهش خرید طلا در بازار هم خبر داد و عنوان کرد: خرید طلا عملا به صفر رسیده و بنا به دلایل مختلف طلا خریدار ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه نوسانات اخیر و بی اعتمادی مردم به طلا را یکی از عوامل کاهش خرید طلا دانست و خاطرنشان کرد: کاهش درآمد و وضعیت معیشتی مردم هم در این موضوع بی تاثیر نیست.

جعفری اضافه کرد: به علاوه در گذشته خرید طلای عروسی سهم زیادی از خرید بازار را به خود اختصاص می‌داد که اکنون شرایط بیماری کرونا این موضوع را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه اگر خرید طلا هم رخ دهد عمدتا مربوط به طلای شکسته و یا دست دوم است که اجرت ندارد، گفت: البته این موضوع نیز پیامدهای خاص خود را دارد و ممکن است طلای قاچاق، با عیار کم یا سرقتی به مردم فروخته شود، لذا توصیه می‌کنیم خرید چنین طلایی صورت نگیرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار