در چهارسال آینده قطعا عربستان نفوذ و قدرت خود در آمریکا را از دست خواهد داد و دوره بایدن دوران سختی برای آل سعود خواهد بود. رئیس جمهور آمریکا نیز به محض ورود به کاخ سفید چند پرونده در خصوص عربستان را بررسی خواهد کرد مانند قتل خاشقچی، جنگ یمن و حقوق بشر! از همین رو عربستان از تغییر قدرت در آمریکا به شدت نگران است و در آینده اتفاقات دراماتیکی در عربستان رخ خواهد داد.
کد خبر: ۹۱۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 11 November 2020
به گزارش تابناک فارس: کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه درچهار سال آینده عربستان به ایران و محور مقاومت نزدیکتر‌ خواهد شد، گفت: عربستان در روزهای گذشته و بعد از زلزله ترکیه علارغم مشکلاتی که با این کشور داشت درخواست کرد که کمک‌های مورد نیاز را به این کشور ارسال کند و این نشان از یک چرخش در سیاست عربستان است که ممکن است در ماه‌های آینده نزدیکی خود به ایران و ترکیه را بیشتر و فاصله خود با رژیم صهیونیستی را بیشتر کند.
 
وی ادامه داد: جو بایدن معتقد است که محمد بن سلمان یکی از مهره‌های شخصی دونالد ترامپ است و باید سریعا از قدرت کنار برود. نظر بایدن این است که محمد بن نایف شخصیت بهتری برای اداره عربستان است و اگر این اتفاق رخ دهد، روابط عربستان در منطقه نیز تغییر خواهد کرد. روابط میان آمریکا و عربستان عمدتا روابط میان اشخاص است نه میان ساختارها. از همین رو اگر محمد بن نایف هم روی کار بیاید مهره بایدن در عربستان خواهد بود و اگر این اتفاق رخ ندهد اختلافات میان عربستان و آمریکا بالا خواهد گرفت.
 
ایشان با بیان اینکه عربستان به مدت چهارسال تحت فشار دونالد ترامپ بود، خاطرنشان کرد: در مسئله فلسطین باید بگویم که عربستان منتظر نظر جو بایدن درخصوص فلسطین است و معتقد است که مذاکره با دموکرات‌ها در خصوص فلسطین راحت‌تر خواهد بود تا جمهوری‌خواهان. زیرا ترامپ به شدت از مواضع و منافع اسرائیل حمایت کرد ولی بایدن معتقد است که موضوع فلسطین باید از طریق تشکیل دولت مستقل فلسطین حل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار