یک دعوت عجیب و همه حاشیه ها
بحث بر شایستگی و یا عدم شایستگی نفرات دعوت شده به تیم ملی هرگز گریبان هیچ سرمریی تیم ملی در ایران را رها نخواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱ 10 November 2020

به گزارش تابناک سمنان خیلی زودتر از حد انتظار آخرین فهرست تیم ملی ایران که توسط دراگان اسکوچیچ به فدراسیون ارسال شد تا در اختیار رسانه ها و هواداران قرار بگیرد تبدیل به بحث برانگیزترین موضوع فوتبال ایران شده است.


این فهرست در غیاب تعداد زیادی از ستارگان تیم ملی در سال های گذشته در یکی دو پست بیش از سایر پست ها مناقشه برانگیز است. در حال حاضر و کمی قبل از انتشار فهرست رسمی تیم ملی صحبت ها در این زمینه آغاز شده است. جایی که وریاغفوری کاپیتان استقلال بعد از به ثمر رساندن اولین گل فصل تیمش برابر مس رفسنجان دستانش را به حالت عینک مقابل چشمانش را گرفت و مسیرطولانی را با این فیگور طی کرد تا به نیمکت استقلال برسد. او پس از خوش و بش با نیمکت استقلال دوباره به سمت جایگاه وی آی پی ورزشگاه آزادی برگشت و به سمت دراگان اسکوچیچ که در کنار وحیدهاشمیان  در جایگاه ویژه نظاره گر بازی بود دست خود را به حالت عینک نشان داد. حرکتی که مشخص بود مفاهیم خاصی را از سوی کاپیتان استقلال به سمت سرمربی تیم ملی می فرستد.

 


وریا که احتمالا پیش از انتشار لیست تیم ملی خبر داشت که نامش در میان دعوت شده ها نیست خیلی زود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. واکنشی که در همین متن دوباره درباره اش خواهیم نوشت.


اسکوچیچ برای پست دفاع راست که یکی از پرستاره ترین پست های فوتبال ایران در سال های گذشته بوده صادق محرمی و مجتبی نجاریان را به تیم ملی دعوت کرد. صادق محرمی مدافع راست تیم دیناموزاگرب است که در بازی برابر ازبکستان نمایش بسیار خوبی داشت. با اینحال نجاریان جوان دیگر چهره مدنظر اسکوچیچ است که با سابقه حضور در تیم امید و فولادخوزستان می تواند آینده این پست باشد.اما این مساله در شرایطی است که فوتبال ایران دو چهره شاخص دیگر برای پست دفاع راست دارد. وریا غفوری کاپیتان استقلال و رامین رضاییان مدافع تیم الدحیل که در سومین فصل متوالی در فوتبال قطر به فعالیت مشغول است. از جام جهانی 2014 به بعد وریا و رامین نفرات اصلی این پست بوده و بازی های ملی را بین خود تقسیم کرده اند و صادق محرمی یکی دوبار در بازی های دوستانه در اردوها حاضر بوده و به میدان رفته است.

 


اسکوچیچ اما در دومین اردوی تیم ملی هم نسبت به این دو ستاره بی توجه بود. این در حالی بود که رامین رضاییان در گفت و گو با "ورزش سه" از سرمربی تیم ملی تقاضا کرده بود به او هم نیم نگاهی داشته باشد. اما با انتشار فهرست تیم ملی و غیبت این دو نام بزرگ و پس از آنکه یک روزنامه نگار ورزشی مطلبی در توئیترش منتشر و ادعا کرد که غفوری بنابه برخی توصیه ها به تیم ملی دعوت نمی شود هواداران استقلال به سرعت دست به کار شده و با هشتگی با عنوان " تیم ملی حق وریاست" برای او کارزاری تبلیغاتی به پا کردند که تبدیل به یکی از ترندهای توئیتر فارسی شد.


آیا وریا واقعا به خاطر مسایل سیاسی به تیم ملی دعوت نشده؟ این سوالی است که اگر دراگان اسکوچیچ برای توضیح به خبرنگاران دومین کنفرانس مطبوعاتی خود را بعد از ماه ها و پس از انجام اولین مصاحبه در فردای انتخاب برگزار می کرد می توانست پاسخ مثبتی بدهد اما در غیاب شفاف سازی بازار شایعات داغ است. با اینحال به نظر می رسد مسایل دیگری در عدم دعوت وریا به تیم ملی دخیل هستند.

 


نکته اینکه دیروز و پس از مثبت شدن تست کرونا مجتبی نجاریان جوان ، اسکوچیچ اقدام به دعوت از مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس کرد که این مساله به مناقشات آخرین فهرست افزود. شیری که دراولین بازی پرسپولیس مقابل سایپا به میدان رفت و یکی از دو بازیکن برتر میدان طبق آمار سایت یازده بود، در رقابت های آسیایی تحت تاثیردرخشش سیامک نعمتی بوده که در این فهرست نامش وجود دارد.و حالا برخی از هواداران فوتبال ادعا می کنند گزینه های بهتری برای دعوت به جای نجاریان در دفاع راست وجود داشت.


در بین  مدافعان راست مطرح فوتبال ایران به یکی دو نام دیگر هم می شود رسید از جمله دانیال اسماعیلی فر مدافع راست سپاهان که در لیگ قهرمانان آسیا و دراولین مسابقه لیگ برتر برابر گل گهر به میدان رفت و البته هنوز نمایش دوران اوج خود در تراکتور و ذوب آهن را به نمایش نگذاشته است.


در عین حال به نظر می رسد اگر وریا غفوری بعد از گلزنی آن شادی معروف عینک را انجام نمی داد احتمالا مثل علی کریمی که جانشین ساسان انصاری شده است به تیم ملی دعوت می شد. البته در این زمینه توضیح اصلی با خود سرمربی تیم ملی است که چرا در این موقعیت مهم و کلیدی در نشست مطبوعاتی حاضر نمی شود تا به سوالات پاسخ لازم را بدهد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار