بسیاری از فیلم‌ها از یک مرحله تستی عبور می‌کنند که در آن نسخه تدوین اولیه فیلم سینمایی به مخاطبان نشان داده می‌شود و از آن‌ها خواسته می‌شود تا نظر خود را درباره آن بگویند.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 07 November 2020

به گزارش تابناک سمنان بسیاری از فیلم‌ها از یک مرحله تستی عبور می‌کنند که در آن نسخه تدوین اولیه فیلم سینمایی به مخاطبان نشان داده می‌شود و از آن‌ها خواسته می‌شود تا نظر خود را درباره آن بگویند. به نسبت آنچه که بینندگان می‌گوید، سازندگان فیلم ممکن است تغییراتی را در فیلم ایجاد کنند. به ویژه اگر قسمتی باشد که مخاطبان از آن انتقاد می‌کنند. این شامل حال پایانبندی فیلم نیز می‌شود.

تعدادی از فیلم‌های مهم و حتی فیلم‌های کلاسیک دچار تغییر تحولاتی شده اند چرا که مخاطبان آزمایشی نسبت به آن اثر واکنش منفی داشته اند. گاهی پایانبندی فیلم مسئله این مخاطبان است که در نهایت منجر به بهتر شدن فیلم خواهد شد.

شاید از شنیدن نام فیلم‌هایی که پایان داستان خود را تغییر دادند شگفت زده شوید، چرا که نام‌هایی آشنایی در این لیست هستند.

جذابیت مرگبار «Fatal Attraction»

فیلم‌هایی که پایان بندی آن‌ها بعد از واکنش مخاطبان تغییر کرد

فیلم جذابیت مرگبار با یک دوراهی خیلی مهم روبرو شده بود. اینکه به اصل داستان خود پایبند باشد و یا چیزی را تحویل مخاطبان دهد که آن‌ها دوست دارند. داستان فیلم که مایکل داگلاس در نقش اصلی آن است در مورد روابط رو به خاموشی مردی متأهل با زنی است که پایان دادن به آن را نمی‌پذیرد. نسنخه اولیه توسط مخاطبان آزمایش رد شد. به همین خاطر آدریان لین یک پایانبندی دیگر را نیز فیلمبرداری کرد. این فیلم بسیار مورد استقبال قرار گرفت و پرفروش‌ترین اثر سال ۱۹۸۷ شد.

غرور و تعصب «Pride and Prejudice»

فیلم‌هایی که پایان بندی آن‌ها بعد از واکنش مخاطبان تغییر کرد

با توجه به اینکه این فیلم بر اساس رمان معروف جین استین ساخته شده تصور نمی‌کنید که پایابندی دیگر نیز برای این فیلم ساخته شده است. اما این داستان با توجه به کشور‌هایی که در آن اکران شده بود داستان متفاوتی داشت. در انگلیس نسخه دیگری از این فیلم سینمایی به نمایش در آمد. زمانی که «غرور و تعصب» برای مخاطبان آزمایشی آمریکا اکران شد، جو رایت کارگردان متوجه عدم تمایل مخاطبان انگلیسی به این اثر شد.

فیلم‌هایی که پایان بندی آن‌ها بعد از واکنش مخاطبان تغییر کرد

این فیلم در مورد گروهی از دانشمندان است که به امید پیدا کردن درمان بیماری آلزایمر شروع به انجام آزمایشاتی روی کوسه‌ها می‌کنند. اما اوضاع درست پیش نمی‌روند و کوسه‌ها لحظات ترسناکی را رقم می‌زنند. قرار بود داستان با زنده ماندن سه شخصیت به پایان برسد که مخاطبان آزمایشی چنین چیزی را دوست نداشتند. به همین خاطر رنی هارلین، کارگردان فیلم یک روز دیگر فیلمبرداری را ادامه داد تا پایان دیگری را رقم بزند.

۲۸ روز بعد «۲۸ Days Later»

فیلم‌هایی که پایان بندی آن‌ها بعد از واکنش مخاطبان تغییر کرد

این فیلم از بهترین فیلم‌های ترسناک است و داستان آن در مورد ویروسی است که بیشتر انگلستان را از بین میبرد و اهداف خود را به موجوداتی شبیه زامبی‌ها تبدیل می‌کند. دنی بویل و نویسنده تصمیم گرفتند برای آنکه مخاطبان از داستان فیلم ناراحت نشوند فیلمنامه را با داستانی خوش بینانه نوشتند. البته آن‌ها پایان دیگری را نیز فیلمبرداری کرده بودند که در نسخه دیجیتالی در انگلیس منتشر شد که در آن قهرمان اصلی فیلم جان خود را از دست می‌دهد. فاکس این دو پایان بندی را پشت سر هم و بعد از تدوین با درج جمله «چه می‌شد اگر...» اکران کرد.

اولین خون «First Blood»

فیلم‌هایی که پایان بندی آن‌ها بعد از واکنش مخاطبان تغییر کرد

اگر تد کاچف از داستان اولیه پیروی میکرد دیگر هیچ فیلمی از دنیای رمبو ساخته نمی‌شد. چرا که قرار بود شخصیت اصلی کشته شود. در پایانبندی اولیه، رمبو با بازی سیلوستر استالونه توسط پلیس‌ها احاطه شده و او در نهایت با کشیدن اصلحه به سر خودش شلیک می‌کند. اما سیلوستر استالونه معتقد بود که این پایانبندی به معنای شکست رمبو است، و خیلی بود به یک پایان دیگر رسید که آن را در زمان اکران فیلم و تماشای آن شاهد بودیم. رمبو دستگیر می‌شود و زنده می‌ماند.

رستگاری در شاوشنگ «The Shawshank Redemption»

فیلم‌هایی که پایان بندی آن‌ها بعد از واکنش مخاطبان تغییر کرد

اگرچه این فیلم در زمان اکران در سال ۱۹۹۴ در گیشه فروشی نا امید کننده کننده داشت، اما اکنون در بین بهترین آثار کلاسیک قرار دارد. فرانک دارابونت تمایل داشت به رمان استیون کینگ که فیلم از روی آن اقتباس شده پایدرا بماند و فیلم را فیلم اینگونه به پایان برسد که مورگان فریمن پس از آزادی سوار اتوبوس می‌شود و به سوی آینده‌ای نامعلوم می‌شود. اما تامین کننده مالی فیلم نظر دیگری داشت و معتقد بود پس از دو ساعت تماشای زجر و مشکل باید یک پایان لذت بخش را برای فیلم در نظر گرفت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع:Ranker

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار