سوت آغاز رقابت‌های لیگ بیستم امروز جمعه در حالی با برگزاری مسابقه میان هشت تیم به صدا در می‌آید که نماینده مازندران با ترکیب و ساختاری متفاوت نسبت به فصل قبل در اراک مقابل تیم تازه‌وارد لیگ برتر یعنی آلومینیوم اراک قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ 06 November 2020

بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور امروز در تهران، اصفهان، اراک و تبریز آغاز می‌شود و تیم‌ها پس از چند ماه تعطیلی لیگ و با ترکیب‌هایی جدید و تغییر یافته نسبت به فصل قبل مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. یکی از پرتغییرترین تیم‌ها در فاصله بین فصل نوزدهم و فصل بیستم ، نساجی مازندران است که علاوه بر تغییر ترکیب بازیکنان، کادر فنی آن هم در یک ماجرای پرحاشیه و تقریبا غیرحرفه‌ای تغییر کرد و حالا با ساختار تیمی متفاوت نسبت به فصل قبل قرار است به میدان برود.

نساجی که فصل نوزدهم را با کسب ۳۸ امتیاز از ۳۰ بازی و درخشش در نیم‌فصل دوم با هدایت محمود فکری به پایان رساند و در رتبه نهم جدول پایان فصل قرار گرفت، حالا در لیگ بیستم با ترکیبی متفاوت و در حالی که انتظارات هواداران از این تیم به دلیل ارائه بازی‌های خوب و درخشان در ۱۰ دیدار پایانی لیگ نوزدهم بالا رفته باید به مصاف حریفانی برود که برخی از آن‌ها با قراردادهای میلیاردی بسیاری از مهره‌های مد نظر نساجی برای فصل نقل و انتقالات و حتی برخی بازیکنان اثرگذار این تیم را جذب کرده‌اند.

نماینده فوتبال شمال کشور در لیگ بیستم امروز ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در استادیوم ۱۵ هزار نفری امام خمینی (ره) اراک مقابل تیم تازه لیگ‌ برتری شده آلومینیوم این شهر قرار می‌گیرد تا مانند فصل قبل که نخستین دیدارش مقابل تیم تازه‌وارد گل‌گهر سیرجان و در زمین حریف رقم خورده بود، در این فصل نیز لیگ را در زمین حریف و مقابل یک تیم تازه‌وارد آغاز کند.

آلومینیوم اراک با هدایت رسول خطیبی، مهاجم سال‌های نه چندان دور تیم ملی موفق به کسب سهمیه حضور در لیگ برتر شد و امروز نیز با همین سرمربی جوان قرار است مقابل نساجی مازندران قرار بگیرد. اراکی‌ها چند روز پیش در دیداری دوستانه مقابل امیدهای آلومینیوم به پیروزی ۴ بر یک دست یافتند که اتفاقا یکی از گل‌های این دیدار را رسول خطیبی سرمربی تیم به ثمر رساند. شاگردان خطیبی پیش این دیدار دوستانه یک بازی تدارکاتی با سپاهان اصفهان نیز در استادیوم نقش جهان برگزار کردند که این دیدار بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید. سوم آبان هم آلومینیوم اراک در زمین خانگی مقابل فجر سپاسی شیراز دیداری دوستانه برگزار کرد که این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. آن‌ها پیش از دیدار با فجر سپاسی نیز در دیداری تدارکاتی ذوب‌آهن اصفهان را در اراک با یک گل شکست دادند.

نساجیِ فاضلی در دیدارهای تدارکاتی

نساجی هم در هفته‌های اخیر و پس از استعفای محمود فکری و پیوستن او به استقلال، چند دیدار تدارکاتی برگزار کرد تا وحید فاضلی که پیش‌تر آنالیزور و دستیار ارشد فکری در نساجی بود و حالا نخستین تجربه سرمربیگری‌اش در فوتبال را با نساجی ثبت می‌کند با بازیکنان تازه جذب شده نساجی برنامه‌های مد نظر خود را پیاده کند و تیم به هماهنگی لازم برسد.

شاگردان فاضلی در کیش دو دیدار دوستانه مقابل منتخب کیش و گل‌گهر سیرجان برگزار کردند که دیدار اول با نتیجه ۲ بر یک به سود نساجی تمام شد و بازی دوم هم با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافت. دیدار نساجی و منتخب کیش به دلیل کمبود نور استادیوم در دقیقه ۷۰ متوقف شد و نیمه‌تمام ماند.

نساجی‌چی‌ها ۳۰ مهر دیداری تدارکانی مقابل تیم لیگ یکی هوادار تهران و شاگردان غلامرضا عنایتی برگزار کردند و موفق شدند این دیدار را با نتیجه ۲ بر صفر به سود خود تمام کنند. اما روند شکست‌ناپذیری‌های نساجی در دیداری دوستانه مقابل شهر خودرو که سوم آبان به میزبانی حریف در مشهد برگزار شده بود متوقف شد. نساجی در این دیدار روی ضد حملات متمرکز و موفق شد نیمه نخست را به نتیجه ۲ بر یک پیروز میدان باشد، ولی در نیمه دوم شهر خودرو با به ثمر رساندن دو گل موفق شد نساجی را ۳ بر ۲ شکست دهد تا پس از ۲۱ دیدار رسمی و دوستانه بالاخره نوار شکست‌ناپذیری نساجی پاره شود. نساجی ۹ آبان مقابل خوشه‌طلایی ساوه قرار گرفت و با وجود برتری در زمین، بازی را ۲ بر یک واگذار کرد. آخرین دیدار تدارکاتی نساجی هم ۱۰ آبان مقابل تیم جوانان نساجی برگزار شد که شاگردان فاضلی موفق شدند حریف هم‌خانواده خود را ۴ بر یک شکست دهند.

نساجیِ جدید

بسیاری از هواداران نساجی با توجه به جدا شدن مهره‌های اثرگذار این تیم و حضور بازیکنان کمتر شناخته شده و جوان در تیم نگران وضعیت تیم محبوب‌شان هستند. اما بازیکنان نساجی شرایط تیم را مناسب ارزیابی می‌کنند و معتقدند که نساجی می‌تواند در این فصل نیز مانند ۱۰ دیدار پایانی فصل نوزدهم درخشان ظاهر شود.

نماینده مازندران در لیگ بیستم تقریبا در تمام خطوط و نقاط زمین با تغییر و تحول اساسی رو به رو شده است و همین موضوع برای هواداران نگران کننده است که شاید ناهماهنگی بین بازیکنان کار دست نساجی بدهد. نگاهی به ترکیب نساجی نشان می‌دهد که مرکز خط دفاع تنها نقطه بدون تغییر این تیم در فصل بیستم نسبت به نیم‌فصل دوم فصل نوزدهم است. حامد شیری و مجتبی بیژن بازیکنان باتجربه خط دفاع نساجی در این تیم باقی ماندند و نقطه اتکای نساجی در خط دفاع محسوب می‌شوند. اما در سایر خطوط تغییرات مشهودی برای نساجی رقم خورده است. با این حال عملکرد مناسب بازیکنان کمتر شناخته شده نساجی در تیم‌های پیشین آن‌ها برای هواداران امیدوارکننده است.

روزبه شاه‌علیدوست، سعید بیگی و آرمان رمضانی در تیم‌ پیشین خود بازی‌های قابل قبول و اثرگذاری را به نمایش گذاشته بودند و در صورت حفظ آمادگی می‌توانند در کنار شیری و بیژن باتجربه، خط دفاعی خوبی برای نساجی ایجاد کنند. تعداد بازیکنان تازه جذب شده نساجی زیاد است و همین تعدد نام‌ها باعث شده که نساجیِ جدیدی از امروز به میدان برود. اما متفاوت‌ترین بخش تازگی نساجی لیگ بیستم، پست سرمربیگری آن است که به دکتر وحید فاضلی جوان سپرده شد.

فاضلی که نیم‌فصل نخست فصل قبل را همراه با محمود فکری در همین تیم به عنوان دستیار سرمربی حضور داشت، حالا قصد دارد در نخستین تجربه سرمربیگری، توانمندی‌های تاکتیکی و دانش فوتبالی خود را به جامعه فوتبال و مربیان نشان دهد. او پس از منصوب شدن به عنوان سرمربی تغییراتی در تیم لحاظ کرد و با کنار گذاشتن چند بازیکن و جذب بازیکنانی جدید تلاش کرد که اندیشه‌های خودش را در نساجی اجرایی کند و مستقل از پیشینه فوتبالی‌اش روی نیمکت تیم‌های مختلف به عنوان دستیار ظاهر شود.

فاضلی و شاگردانش طبق قرعه و جدول لیگ باید هفته اول را در اراک مقابل آلومینیوم اراک قرار بگیرند. هفته دوم در قائمشهر از تراکتور میزبانی کنند، برای دیدار سوم در زمین سایپا مقابل این تیم حضور یابند، چهارمین دیدار را در استادیوم وطنی از نفت مسجد سلیمان میزبانی کنند و هفته پنجم نیز در قائمشهر پذیرای پرسپولیس باشند.

قرعه جدول برای نساجی

نساجی در هفته ششم به اصفهان می‌رود و مقابل سپاهان بازی خواهد کرد و دیدار هفته هفتم را در قائمشهر مقابل مس رفسنجان برگزار می‌کند. هشتمین دیدار نساجی در لیگ بیستم به میزبانی فولاد در اهواز برگزار می‌شود و در هفته نهم نیز میزبان ماشین‌سازی تبریز می‌شود.

هفته دهم پیکان در تهران میزبان نساجی است و در هفته یازدهم نساجی از صنعت نفت میزبانی خواهد کرد. دیدار هفته دوازدهم نیز در مشهد و مقابل شهر خودرو برگزار خواهد شد و پس از آن در هفته سیزدهم نساجی میزبان ذوب‌آهن اصفهان می‌شود.

جدال حساس و حیثیتی نساجی مقابل استقلالِ محمود فکری نیز هفته چهاردهم و به میزبانی آبی‌پوشان پایتخت برگزار می‌شود و آخرین دیدار نیم‌فصل نخست شاگردان فاضلی در قائمشهر مقابل گل‌گهر سیرجان خواهد بود.

با توجه به این که استان مرکزی تا کنون نماینده‌ای در لیگ برتر نداشت، دیدار امروز نساجی و آلومینیوم اراک نخستین رقابت لیگ برتری فوتبال ایران است که در این شهر برگزار می‌شود و نساجی هم نخستین تیم لیگ برتری است که در این شهر به میدان می‌رود. البته دو تیم در لیگ یک پیشینه رو به رو شدن با یکدیگر را دارند. نساجی در قائمشهر آلومینیوم را با نتیجه یک بر صفر شکست داده بود و در اراک نیز تساوی یک بر یک مقابل این تیم کسب کرد.

دیدار آلومینیوم اراک و نساجی مازندران را سعید رحیمی‌مقدم داوری خواهد کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار