هرچند افراد بسیاری زمستان سرد را با تمام جزئیات آن دوست دارند، اما با این وجود نمی‌توان مجموعه‌ای از مشکلات زیبایی را که به همراه دارد، نادیده گرفت.
کد خبر: ۹۱۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 03 November 2020

چند توصیه طلایی برای مراقبت از مو‌ها در فصل سرما

به گزارش تابناک سمنان به نقل از اسپوتنیک، ریزش مو یکی از بزرگترین کابوس‌هایی است که اکثر مردم در ماه‌های سرد زمستان تجربه می‌کنند.

افرادی که مو‌های نازکی دارند بیشتر در فصل زمستان دچار ریزش مو می‌شوند؛ زیرا در زمستان هوای خشک تمام رطوبت پوست سر را جذب کرده و باعث خشک شدن آن می‌شود که این خشکی به نوبه خود منجر به شکنندگی و ریزش مو خواهد شد.

این افراد باید بیشتر مراقب این موضوع باشند و در این فصل توجه ویژه‌ای به مو‌های خود نشان دهند.

در ادامه این مطلب برای جلوگیری از ریزش مو در ماه‌های سرد زمستان یا کاهش اثرات آن، به چند نکته اشاره شده است.

کوتاه کردن مداوم موها

برای حفظ سلامت مو باید هر ۴ الی ۸ هفته مرتباً مو‌های خود را کوتاه کنید؛ اینکار نه تنها ریزش مو را کاهش می‌دهد، بلکه به از بین رفتن موخوره و جلوگیری از آسیب مو نیز کمک کرده و رشد مو را تقویت می‌کند.

مو

ماساژ مو‌ها با روغن گرم

ماساژ مو‌ها با روغن گرم بهترین درمان برای مو‌های آسیب دیده از اثرات زمستان است؛ به گونه‌ای که باعث تقویت و تغذیه پوست سر شده و مو‌ها را دوباره براق می‌کند. می‌توان از روغن نارگیل یا روغن زیتون برای این کار استفاده کرد.

روغن زیتون

درمان مو‌ها با بخار

این روش درمانی به مرطوب سازی پوست سر و تقویت مو کمک می‌کند تا از ریزش آن جلوگیری کرده و باعث براقیت و صاف شدن مو شود؛ بنابراین بسیار خوب است که به طور مداوم از بخار استفاده کنید.

از بکارگیری سشوار برای خشک کردن مو‌ها خودداری کنید

بهتر است مو‌ها به حالت طبیعی خشک شده و حتی الامکان از سشوار استفاده نکنید؛ زیرا این امر باعث شکستگی مو و جذب تمام رطوبت از آن می‌شود.

علاوه بر این، باید از بیرون رفتن با مو‌های مرطوب خودداری کنید؛ زیرا هوای خشک زمستان باعث خشک شدن مو و شکست شدن آن می‌شود.

با آب داغ دوش نگیرید 

شستن مو با آب داغ به مدت طولانی ممکن است باعث خشکی و وز شدن مو‌ها شود که می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

دوش

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار