در جلسه کارگروه آرد و نان مطرح شد:
به گزارش تابناک سمنان: علی تشنه دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه در شش ماه ابتدای سال جاری هفت هزار و ۳۴۵ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان انجام شد، گفت: تخلفات نانوایی‌ها ۲۰ درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۹۱۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 31 October 2020

علی تشنه دل - خبرگزاری بازار - سایت خبری بازار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان پیش از ظهر شنبه در جلسه کارگروه آرد و نان استان سمنان که به‌صورت ویدئو اجلاس برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۳۴۵ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی در سراسر استان سمنان انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از واحدهای صنفی باهدف کنترل قیمت و کیفیت نان تولیدی در سطح استان افزایش‌یافته است، افزود: تاکنون ۳۰۱ پرونده تخلف در بازرسی از نانوایی‌های استان سمنان تشکیل‌شده است.

علی تشنه دل بابیان اینکه در این مدت شاهد کاهش ۲۰ درصدی تخلفات در این صنف بودیم، تصریح کرد: این در حالی است که میزان بازرسی از نانوایی‌ها در این مدت نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

تشنه دل کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد و عدم رعایت ساعت کاری را ازجمله مهم‌ترین تخلفات در این صنف برشمرد و گفت: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف تشکیل‌شده ۹۲۰ میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد کاهش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه در استان سمنان ۸۰۷ مورد واحد نانوایی فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: از این تعداد ۵۸۶ واحد یارانه‌ای یک و ۲۲۱ واحد نیز یارانه‌ای دو هستند و میزان سهمیه ماهانه آرد در این واحدها در حدود پنج هزار و ۵۷ تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه سهمیه ماهانه آرد برای واحدهای یارانه‌ای یک چهار هزار و ۴۶ تن و یک هزار و ۴۷۱ تن برای واحدهای یارانه‌ای دو است، خاطرنشان کرد: رعایت اصول بهداشتی از دیگر مسائل مهمی است که باید در دستور کار واحدهای نانوایی قرار گیرد و عموم شهروندان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند مراتب را از طریق سامانه تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان گزارش دهند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار