تهام جدید انگلیس به ایران
یکی از مقامات وزارت خارجه انگلیس ایران را به تلاش برای دخالت در امور کشورهای منطقه متهم کرد.
کد خبر: ۹۱۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 31 October 2020

                                                   ما می‌خواهیم ایران یک همسایه خوب در منطقه باشد!

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، الشرق الاوسط گزارش داد، جیمز کلیفرلی، یکی از مقامات وزارت خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از ایران به دلیل دخالت در امور کشورهای دیگر انتقاد کرد.

کلیفرلی گفت: ما خواهان آن هستیم که ایران یک همسایه خوب در منطقه باشد و در امور کشورهای منطقه دخالت نکند. ما مواضع خود را به طور شفاف اعلام می‌کنیم. تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای غیرقابل قبول است، اما اگر ایران بخواهد نقش یک همسایه خوب در منطقه را ایفا کند و در این زمینه مسئولیت پذیر باشد، لندن از آن استقبال می‌کند.

وی با اشاره به جنگ یمن اعلام کرد: شاهد آن هستیم که خطر قحطی و گرسنگی در یمن وجود دارد. مشخص شده است هیچ راهکار نظامی برای حل موضوع یمن وجود ندارد. این کشور هم اینک درگیر شیوع همه گیری کرونا و نیز وبا است. باید تلاش شود به یک راه حل سیاسی برای این بحران دست یافت.

این مقام انگلیسی تصریح کرد: تبادل اسرا میان گروه‌های یمنی نشان داد در صورت فراهم شدن شرایط برای مذاکرات میان طرف‌ها می‌توان به دستیابی به راهکارهای سیاسی امیدوار بود.

کلیفرلی در پایان خاطر نشان کرد: روابط میان انگلیس و عربستان سعودی تاریخی و بسیار بااهمیت است. امیدواریم ریاض با موفقیت اجلاس سران گروه ۲۰ را برگزار کند. هم اینک انتقاداتی از روابط میان دو کشور در انگلیس وجود دارد و برخی معتقد به ناعادلانه بودن این رفتار هستند، اما بسیاری از این انتقادها براساس اطلاعات غلط مطرح می‌شود!

گفتنی است انگلیس پس از آمریکا، دومین صادر کننده بزرگ تسلیحات به عربستان سعودی در جنگ یمن است. بارها مقامات حزب کارگر و سیاستمداران این کشور از صادرات تسلیحات به عربستان که در کشتار مردم یمن استفاده می‌شود انتقاد کرده اند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار