در این گزارش به چند نکته کلیدی برای رنگ کردن ساختمان اشاره کرده ایم که می توانید با استفاده از آنها، این کار سخت اما در عین حال جذاب را به سرعت و به بهترین شکل انجام دهید.
کد خبر: ۹۱۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 28 October 2020
به گزارش تابناک سمنان اگر حتی یک بار هم تجربه نقاشی کردن خانه خود را داشته اید، حتما درک کرده اید که این کار چقدر سخت و طاقت فرساست. به گونه‌ای که تمامی اعضای یک خانواده، از کوچک تا بزرگ گرفتار آن می‌شوند و در نهایت به ستوه می‌آیند. امّا آیا می‌دانستید که رعایت کردن چند نکته کلیدی در نقاشی و رنگ آمیزی باعث می‌شود که این کار سرگرمی بخش را در سریع ترین زمان و با تمیزترین و بهترین حالت ممکن انجام دهید؟
 
در ادامه، چند نکته کلیدی و راهکار مفید برای رنگ و نقاشی کردن منزل را یاد بگیرید تا دفعه بعد که قصد انجام این کار را داشتید، آن را براحتی هر چه تمام تر انجام دهید.
 
سرعت نقاشی کردن خود را بالا ببرید
 
اگر به دنبال این هستید که نقاشی و رنگ آمیزی خانه خود را به سرعت انجام دهید، بهتر است یک چهارم رنگ لاتکس نیمه گلاس را با یک گالن رنگ لاتکس ساده، مخلوط کنید. زیرا این کار پوشش رنگ را سریع‌تر جلو می‌برد. امّا دقت کنید که با این کار، براق بودنی که در این شیوه درنظر دارید کمتر از رنگ لاتکس ساده است.
 
رنگ کردن پله‌ها
 
هنگامی که پله‌های ساختمان را رنگ می‌زنید باید پله‌ها از بالا به پایین رنگ شوند تا وقتی که به پایین پله‌ها می‌رسید پله‌های قبلی خشک شده باشند و برای بالا رفتن از پله‌ها راحت باشید.
 
از تکنیک خود کمتر استفاده کنید
 
هنگام رنگ کردن دیوار‌ها و سطوح، به جای این که قلم مو را روی سطل پاک کنید، باید آن را به دو لبه سطل بزنید. چون این کار باعث می‌شود رنگ اضافی آن، در حالی که هنوز همه قلم مو پوشیده از رنگ است، گرفته شود.
 
صاف کردن رنگ
 
اگر هنگام رنگ آمیزی، با تجمع رنگ مواجه شدید، باید آن رنگ را صاف کنید که برای این کار، تنها لازم است از درب قوطی رنگ به عنوان شابلون استفاده کرده و یک برش دایره‌ای روی صفحه‌ای که در حال انجام هستید، ایجاد کنید تا آن دایره به طور کامل، در ظرف قرار بگیرد و بعد از آن، باید با یک چوب، رنگ را آنقدر هم بزنید تا رنگ‌های تجمع شده به ته ظرف بروند و بتوانید از بقیه رنگ هم استفاده کنید.
 
یک روش متفاوت دیگر برای خلاص شدن از رنگ اضافه، بستن یک نوار عریض به دورِ قوطی رنگ در باز است که این کار باید از بالا تا پایین انجام شود تا کار تمیزتر باشد.
راهکار‌هایی مفید برای رنگ کردن
 
برای این کار، لازم است که این نوار لاستیکی را درست در دهانه قوطی قرار دهید تا با کمک آن، رنگ اضافه روی قلم موی خود را با آن پاک کنید تا دیگر، روی زمین، رنگ نپاشد و بعد از تمام شدن نقاشی، نوار را به یک روش دیگر در داخل قوطی رنگ ببندید تا بدون باز کردن درب قوطی، متوجه میزان رنگ داخل قوطی شوید.
 
نیمکت همراه
 
نقاشان را دیده اید که هنگام رنگ کردن، مدام خم و راست می‌شوند؟ شما سعی کنید که این رویه را از خود دور کرده و این کار را برای خود آسان‌تر کنید. برای این منظور، می‌توانید از یک اسکیت برد به عنوان یک نیمکت کاری استفاده کنید و به راحتی روی آن بنشینید و هر طرف که می‌خواهید حرکت کنید و به رنگ کردن بپردازید.
 
شئ را بالا بیاورید
 
آیا شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که هنگام رنگ کردن یک شی، عادت دارید آن را روی میز بگذارید؟
 
به جای این که خودتان را به شی نزدیک کنید، در اطراف آن، چیز‌هایی را بچسبانید تا سطح آن از میز بالاتر بیاید و بتوانید آن را راحت‌تر رنگ کنید و هوا هم به راحتی در اطراف شی در حال خشک شدن، گردش کند و در پایان کار نقاشی و رنگ آمیزی خود، به آن نگاه کنید و آن را تحسین کنید.
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار