رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان:
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان گفت: ۹۵ درصد آرای دادگاه‌های بدوی نیروهای مسلح و تجدید نظر استانی، توانسته است مهر تائید را دریافت کند و تنها پنج درصد نقض شدند.
کد خبر: ۹۱۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 28 October 2020

۹۵درصد احکام پرونده‌های قضایی نیروهای مسلح استان سمنان تائید شدرحیم یونسی صبح چهارشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سازمان قضائی نیروهای مسلح استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته تمام پرونده‌های ارسالی دیوان عالی کشور تأیید شده است، ابراز کرد: ۹۵ درصد آرای دادگاه‌های بدوی نیروهای مسلح و تجدید نظر استانی، توانسته است مهر تأیید را دریافت کند و تنها پنج درصد نقض شدند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف سازمان قضائی نیروهای مسلح آموزش نیروها است، بیان داشت: سعی شده در این راستا مسائل قضائی و حقوقی در کارگاه‌های آموزشی تدریس شود همچنین سعی کرده‌ایم تا آرا قضائی را به نقد و بررسی بگذاریم تا پیشگیری که قانون برای ما صورت داده را انجام دهیم.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان سمنان با اشاره به اینکه امنیت یکی از با ارزش‌ترین مسائل در جوامع است و تأمین آن به دستگاه‌های متفاوتی واگذار شده اما مهمترین رکن در این زمینه نیروهای مسلح محسوب می‌شوند، بیان کرد: نیروهای مسلح زمانی می‌توانند امنیت را اجرا کنند که خودشان در صحت و سلامت باشند و لذا یک دستگاهی باید امورات آنها را بررسی و رسیدگی کند و لذا سازمان قضائی نیروهای مسلح تنها مرجع رسیدگی به این موضوع است.

یونسی با بیان اینکه در طول چهار دهه که از انقلاب می‌گذرد سازمان قضائی نیروهای مسلح مورد توجه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و حتی وظایف جدیدی را نیز برای این رکن پدید آورده‌اند، گفت: به عبارت دیگر ما تنها به جرایم نیروهای مسلح رسیدگی نمی‌کنیم بلکه جرایم در حین خدمت نیروهای مسلح هم در حوزه رسالت‌های سازمان قضائی است.

وی ضمن اشاره به اینکه بعد از نیروهای مسلح به جرایم کارکنان وزارت اطلاعات در خصوص خدمتشان نیز ورود می‌کنیم، ابراز کرد: حتی اجازه ورود سازمان قضائی نیروهای مسلح به یگان‌های حفاظت ادارات و دستگاه‌های دولتی را نیز دریافت کرده است در نتیجه می‌توان به جرایم کارکنانی که مسلح هستند که مثال بارز آن در بانک‌ها، محیط زیست و … محسوب می‌شود ورود کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار