خط دفاعی پرسپولیس با لهجه اصفهانی
یحیی بعد از تغییر پست مثبتی که باعث شکوفایی سیامک نعمتی شد، اکنون یک برنامه ویژه برای جانشینی شجاع خلیل زاده در تیمش دارد؛ سرلک در پست دفاع میانی!
کد خبر: ۹۱۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ 27 October 2020

به گزارش تابناک سمنان  طی هفت سال اخیر تنها در فصلی که فولاد قهرمان لیگ برتر ایران شده، تیمی که برترین خط دفاعی را داشته نتوانسته به جام دست یابد. پرسپولیس به پشتوانه خط دفاعی قدرتمند خود طی چهار فصل اخیر توانسته شرایط را برای دستیابی به قهرمانی مهیا سازد و همین مساله عاملی بوده که پوکر قهرمانی به نام آنها ثبت شود.

خط دفاعی قدرتمند پرسپولیس اما اکنون در آستانه فصل بیستم با چالش بزرگی مواجه شده است؛ جدایی شجاع خلیل زاده به عنوان یکی از ستون‌های اصلی خط دفاعی و در کنار آن وضعیت تقریبا نامشخص محمد انصاری و محسن ربیع خواه و البته جدایی محمد نادری باعث شده تا در این فصل آنها شرایط سختی را پیش روی خود ببینند.

 

در حال حاضر در خط دفاعی پرسپولیس سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان به عنوان دو مدافع تخصصی میانی حاضر هستند و احسان حسینی جوان و کم تجربه نیز دیگر بازیکن حاضر در این پست محسوب می‌شود که قطعا از نظر کیفی فاصله زیادی با دو نفر دیگر دارد. 

یحیی گل محمدی بعد از جدایی شجاع خلیل زاده که سهم زیادی در صعود تیمش به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت، هنوز نتوانسته به نتیجه لازم در خصوص این بخش از فاز دفاعی تیمش برسد و از سوی دیگر نیز جذب هفت سهمیه لیگ برتری در کنار بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، دست او را برای انتخاب نفر دیگر در این پست بسته است.

 
پرسپولیس طی شروع فصل آماده سازی برای لیگ بیستم، تاکنون دو بازی تدارکاتی را پشت سر گذاشته است. آنها مقابل مس رفسنجان لیگ برتری و ملوان بندرانزلی دسته اولی قرار گرفتند و یک برد و یک شکست با نتیجه مشابه 3-0 را ثبت کرده‌اند. نکته جالب توجه اینکه در هر دو بازی احسان حسینی در نیمه اول بهمراه سیدجلال حسینی در قلب دفاعی حاضر شده است. بازیکنی که البته بسیار بعید است در دیدارهای حساس فصل و لیگ قهرمانان آسیا بتواند کارگشای این تیم باشد و همانطور که گفته شد از نظر فنی فاصله زیادی با دیگر نفرات حاضر در این پست دارد.

 

 

پرسپولیس که طی فصول گذشته از زمان برانکو ایوانکوویچ تا به امروز همواره از حیث در اختیار داشتن مدافعان میانی، لیست پر و پیمانی داشته، ناگهان شرایط برایش با تغییرات وسیع و البته نگران کننده همراه شده است. مدافع میانی سابق تیم ملی و پرسپولیس که اکنون هدایت نیمکت سرخ‌ها را برعهده گرفته به خوبی به اهمیت این پست و تاثیر آن در فصل آگاه است و طی این مدت در تلاش بوده با آزمون و خطای لازم به نتیجه لازم در این پست دست یابد.

 

در بازی روز گذشته پرسپولیس مقابل تیم دسته اولی ملوان، در نیمه این دیدار یحیی گل محمدی دست به تغییر و آزمون جالب توجهی زد. حضور میلاد سرلک در پست دفاع میانی در کنار محمدحسین کنعانی زادگان. اتفاقی که معمولا انتظار می‌رود و بسیاری از هافبک دفاعی‌ها در تیم‌ها و حتی پرسپولیس به عنوان مدافع میانی نیز بکار گرفته شده بودند که نمونه آخر آن محسن ربیع خواه در این تیم بود. 

 

سرلک که در نقل و انتقالات تابستانی از شهرخودرو به پرسپولیس پیوسته، طی این مدت در دیدارهای لیگ قهرمانان توانسته طی هفت بازی این تیم، در 5 بازی به عنوان بازیکن ثابت و دو بازی هم تعویضی فرصت بازی به دست بیاورد و البته در تمامی این دیدارها در نقش هافبک دفاعی ظاهر شد. او با قدرت پاسوری و جنگندگی بالا توانست از حیث آماری نیز عملکرد مثبتی از خود به جا بگذارد و همین مساله عاملی شده تا اکنون در شرایطی که یحیی گل محمدی احمد نوراللهی و کمال کامیابی نیا را به عنوان زوج تکراری و موفق این سال‌ها در خط میانی و پست هافبک دفاعی در اختیار دارد، ایده‌ای تازه را در ذهن دنبال کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار