معاون درمان وزیر بهداشت و درمان گفت: نگرانی اصلی ما روی افراد بدون علامت یا با علایم خفیف بیماری است که خواهشمندیم این افراد به مراکز ۱۶ ساعته درمانی مراجعه کنند تا به موقع شناسایی و ایزوله شوند.
کد خبر: ۹۱۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 25 October 2020

                                                   ناقلین خاموش کرونا، نگرانی اصلی وزارت بهداشت


به گزارش تابناک سمنان  دکتر "قاسم جان‌بابایی" امروز یکشنبه چهارم آبان‌ماه در حاشیه سفر به شهرستان سیرجان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در چند روز اخیر روند ابتلای به کرونا در استان کرمان رو به افزایش بوده است لذا برای بررسی وضعیت استان به این منطقه سفر کردم.

وی با ابراز تاسف از روند افزایشی تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان عنوان کرد: در مردادماه امسال،پیک دوم شیوع ویروس کرونا را در استان کرمان تجربه کردیم که بیشتر مبتلایان مربوط به شهرهای کرمان و جیرفت بودند اما در چند روز اخیر علاوه بر کرمان، در شهرستان های سیرجان و رفسنجان نیز تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ رو به افزایش است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: میزان بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان زیاد بوده و همچنین تعداد بیماران با حال عمومی بد نیز در این استان افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز داروی مشخصی برای درمان این بیماری کشف نشده و در نتیجه تنها راه ممکن برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس، مراعات مردم است تصریح کرد: توصیه اکید داریم که مردم به گونه ای رفتار کنند که سعی کنند دچار این بیماری نشوند و این امر نیز تنها با مراعات توصیه‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

جان‌بابایی اظهار کرد: در یک شهر حدود ۳۰۰ هزار نفری مانند سیرجان وجود ۱۲۰ بیمار کرونایی بستری شده آمار بسیار بالایی است و حتما تعداد زیادی بیمار بدون علامت یا با علامت حفیف نیز در این شهرستان وجود دارد و نگرانی اصلی ما روی افراد بدون علامت یا با علایم خفیف بیماری است که خواهشمندیم این افراد به مراکز ۱۶ ساعته درمانی مراجعه کنند تا به موقع شناسایی و ایزوله شوند.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره افتتاح چند بخش بیمارستانی در شهرستان سیرجان عنوان کرد: کرونا به ما آموخت که دیگر باید مراسم افتتاحیه‌ها و کلنگ‌زنی‌ها با حضور افراد زیاد را جمع کرد و اصل این بود که این بخش ها آماده بهره‌برداری شوند که خوشبختانه این بخش ها هم اکنون آماده هستند و از امروز بخش آی سی یو بزرگ با ۱۸ تخت که برای بیماران کرونایی اختصاص داده شده، فعالیت خودش را آغاز خواهد کرد ضمن آنکه بخش نوزادان و NICU بیمارستان عرضی یسرجان نیز با ۱۳ تخت آماده بهره‌برداری است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار