رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: سرمازدگی بر کیفیت گوجه فرنگی‌ها اثر گذاشته است و همین امر موجب شده تا عراق از ورود این محصول جلوگیری کند.
کد خبر: ۹۱۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 25 October 2020

به گزارش تابناک سمنان رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به دلایل ماجرای برگشت گوجه فرنگی از عراق اظهار کرد: با توجه به ابطال کارت بازرگانی صادرکنندگان واقعی بنا به دلایل مختلف، صادرات محصولات کشاورزی از ریل خارج شده است.

او افزود: صادرکنندگان شناسنامه دار به دلایل مختلف مبنی بر عدم بازگشت ارز سال‌های ۹۷ و ۹۸، کارتشان باطل شده است و در صورت فشار بیش از حد، چاره‌ای جز خرید ارز از بازار آزاد و بازگشت به سامانه نیما ندارند.

 

نورانی با تاکید بر حمایت همه جانبه از تولیدکننده و صادرکننده بیان کرد: با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه و بسته شدن گلوگاه نفتی، مسیر سبز ما صادرات غیرنفتی در بخش کشاورزی و صنایع مختلف است؛ چرا که در مقاطع جنگی و تحریم‌های ظالمانه باید روان سازی در بخش تولید و صادرات صورت گیرد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ادامه داد: با توجه به آنکه کوچکترین دما بر صادرات محصولات فساد پذیر همچون میوه و تره بار و لبنیات اثر گذار است، از این رو تسهیل گری در قوانین امری ضروری محسوب می‌شود.

نبود کیفیت علت اصلی بازگشت گوجه فرنگی از عراق

به گفته او، علی رغم آنکه قیمت گوجه فرنگی بالاست، سرمازدگی و باران خوردگی اخیر بر کیفیت گوجه فرنگی‌ها اثر گذاشته است و همین امر موجب شده تا عراق از ورود محصول جلوگیری کند.

نورانی ادامه داد: سازمان حفظ نباتات و قرنطینه کشور عراق مشاهده کرده‌اند که کیفیت و بسته بندی‌های گوجه فرنگی‌ها خوب نبوده و همین موضوع باعث شده که این محصولات را رد کنند.

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی افزود: کشور عراق تنها این محصولات را رد و مرجوع کرده است، اما در مجموع همه گوجه فرنگی‌های ایران از بین رفته یا برگشت نخورده است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ادامه داد: تمام صادرکنندگان میوه و تره بار به نحوی ارز می‌آورند، در حالی که پیشنهاد می‌دهیم بانک‌های ایرانی در کشور‌های حوزه خلیج فارس ارز را از صادرکننده بگیرند و با نرخ آزاد به ریال واریز کنند یا بدون انتقال ارز کالای مورد نیاز را وارد کنند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در پایان تهاتر کالا را یکی دیگر از راهکار‌های بازگشت ارز به کشور برشمرد و گفت: در این مقطع زمانی، صادرات باید روان سازی شود چرا که توسعه صادرات یکی از راهکار‌های مقابله با تحریم‌های آمریکا محسوب می‌شود.
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار