رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور:
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه هدف و رسالت عمده دانشگاه فنی و حرفه ای که یک دانشگاه ماموریت گرا است، ارتقای مهارت برای کمک به اقتصاد کشور است و لذا رابطه تنگاتنگی با بازار تولید و کار دارد، بیان کرد: آموزش در این دانشگاه هم به صورت حضوری و هم مجازی در سطح کشور امکان دارد که این روزها به دلیل شیوع کرونا آموزش ها به صورت مجازی هستند تا سلامتی دانشجویان و اساتید حفظ شود.
کد خبر: ۹۱۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 24 October 2020

ارتقای مهارت برای کمک به اقتصاد کشور رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای است

به گزارش تابناک سمنان ابراهیم صالح عمران در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در سمنان بیان کرد: در سال تحصیلی جدید 80 درصد از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در رشته های کاردانی و 20 درصد در رشته ای کارشناسی مشغول به تحصیل خواهند شد، بیان کرد: این دانشگاه می تواند تاثیرات بسزایی در زمینه های مختلف اشتغال و اقتصاد از خود باقی بگذارد.
وی افزود: همانطور که دولت نیز به ان تاکید دارد امروز باید بجای توسعه رشته های نظری و کارشناسی و ... که بیش از اندازه در کشورمان وجود دارد، می بایست به تربیت مهارتی و اشتغال دانشجویان بپردازیم که به آن آموزش عالی مهارتی می گویند که خوشبختانه این امور مورد حمایت مسئولان دولت و مجلس قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: در این 186 دانشکده ما سعی داریم تا دانشجویانی را تربیت کنیم که بتوانند سرعتر وارد بازار کار شوند و در رشد اقتصادی کشور نقش داشته باشند همچنین دانشجویان بتوانند درآمدهایشان را ارتقا دهند. یکی از مشکلات و دغدغه های امروز موجود در سطح کشور، موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی بی کار است و اگر چنانچه رشته های مهارتی را بیشتر مورد توجه قرار می دادیم کمتر با این چالش روبرو بودیم.
وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای فعالانه در عرصه های اجتماعی و اقتصادی حضور داشته که نمونه آن را در سیل دو سال قبل شاهد بودیم همچنین در مقوله کرونا این دانشگاه در زمره نخستین دانشگاه هایی بود که برای تولید ماسک و گان و مواد ضدعفونی بلافاصله تجهیز شد و همکاران ما خیلی دقیق و خالصانه وارد عمل شدند.
صالح عمران با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نیاز های کشور توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت زایی است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا از لحاظ فرهنگی این دانشگاه در اذهان مردم و دانش آموزان نهادینه شود و این امر با کمک رسانه ها امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای دارای چهار دانشکده در استان سمنان است، گفت: دو دانشکده در سمنان، یک دانشکده در امیریه دامغان و یک دانشکده در شاهرود پذیرای چهار هزار دانشجو است که می تواند ظرفیت های بسزایی را در بخش تولید و اشتغال زایی داشته باشد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه مجوز 10 رشته جدید در دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان داده شده است، تاکید کرد: توسعه رشته ها بر حسب نیاز به مهارت و اشتغال در همان استان تعیین می شود تا برتوانیم کاربردی ترین حالت آموزش ها را شاهد باشیم.
صالح عمران با بیان اینکه بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبارات برای ارتقای تجهیزات آموزشی به دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان اختصاص یافته است، گفت: یکی از دلایل سفر به سمنان حضور در دانشکده ها و احصا نیازها و شناسایی نقاط ضعف محسوب می شود که بتوانیم در بهترین حالت این مسائل را رفع کنیم.
وی افزود: این دانشگاه از لحاظ شاخص های سرانه بودجه، از وضعیت خوبی برخوردار است زیرا سرانه دانشگاه متاثر از آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه بوده است و شاخص های آن بیشتر دانش آموزی بوده است سال گذشته این امر به آموزش و عالی منتسب شد و در حال رایزنی هستیم که شاخص های متعدد آن از جمله تغذیه و ... اصلاح شود تا مشکلات رفع شود همچنین باید گفت از لحاظ خوابگاه و تغذیه دارای مشکلاتی بودیم اما سعی کردیم که بتوانیم این مشکلات را تا حدودی رفع کنیم. از سوی دیگر در حال رایزنی هستیم تا با نهاد های بودجه ای بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم که مقوله کرونا نیز البته به این امر دشواری هایی را افزوده است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: فارغ التحصیلان این دانشگاه عمدتاً جذب خود اشتغالی می شوند و به صورت میانگین شاهد اشتغال 63 درصد از دانشجویان در سراسر کشور بوده ایم که آمار اشتغال مناسبی در قیاس با دیگر دانشگاه ها محسوب می شود.
بازدید از دانشگاه فنی و حرفه ای و آزمایشگاه و همچنین کارگاه های این دانشگاه در زمره بخش های سفر ابراهیم صالح عمران به استان سمنان است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار