رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:
به گزارش تابناک سمنان: ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت گسترش کیفی و کمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دارد، گفت: نزدیکی به تهران و همچنین صنعتی بودن استان سمنان ویژگی‌های بسیار قابل توجه برای این استان هستند.
کد خبر: ۹۱۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 24 October 2020

نزدیک بودن به پایتخت و صنعتی بودن استان سمنان طرفیت بالایی است
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در حاشیه سفر خود به استان سمنان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جامعه به نیروی ماهر که در تولید نقش داشته باشند، نیاز دارد، گفت: ارتباط دانشگاه فنی و حرفه ای با دانشگاه ارتباطی تنگاتنگ است و به همین منوال هم ما پیش بینی کرده ایم که از لحاظ کیفی و کمی شاهد توسعه خوبی در دانشگاه باشیم.
با کمک ما و مسئولان استان سمنان امیدواریم که دانشگاه فنی و حرفه ای مورد توجه مسئولان و همچنین خانواده ها قرار گیرد تا در زمینه تحصیلات فرزندانشان نگاه ویژه به این دانشگاه داشته باشند همچنین نیاز است تا این دانشگاه تعامل و شناسایی بهتری به صنعتگران استان سمنان شود تا بتوانیم شاهد استفاده های خوبی از ظرفیت های علمی و مهارتی این دانشگاه باشیم.
وی با بیان اینکه استان سمنان حدود چهار هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای دارد، گفت: چهار آموزشکده در این استان وجود دارد و با توجه به صنعتی بودن استان و نزدیکی به تهران پیش بینی می کنیم ظرفیت های بسیار خوبی توسط دانشگاه فنی و حرفه ای پوشش داده شود.
صالحی عمران با بیان اینکه ۸۰ درصد دانشجویان جدید ثبت نامی در رشته‌های کاردانی و ۲۰ درصد در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته ثبت نام شده‌اند، افزود: در رشته‌های کاردانی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی هستیم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مهارتی رسالت اصلی خود را تربیت نیروی دارای مهارت اشتغال و علم می‌داند، ابراز داشت: در این راستا ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سراسر کشور وجود دارد.
صالحی عمران با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به چهار صورت دانشجو می‌پذیرد، افزود: دانشجویان این دانشگاه در یکی از چهار شاخه اصلی شامل کاردانی ناپیوسته و پیوسته و همچنین کارشناسی ناپیوسته و پیوسته درس می‌خوانند که البته تاکید ما بر روی کاردانی ناپیوسته با ۹۰ رشته مختلف در سطح کشور است.
وی با بیان اینکه ۶۰ رشته کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد، بیان کرد: ما دانش آموزان متوسطه و فنی حرفه‌ای را به سمت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تشویق می‌کنیم چرا که اولویت در این دانشگاه یادگیری مهارت‌های مرتبط با بازار کار محسوب می‌شود که می‌تواند در آینده شغلی شأن بسیار مفید باشد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه ۶۰ درصد دروس این دانشگاه به صورت آزمایشگاهی و کارگاهی برگزار می‌شود تا دانشجویان به صورت عملی کار را بیاموزند، تاکید کرد: سه هزار و ۶۰۰ کارگاه در سطح دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار