کد خبر: ۹۱۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ 23 October 2020

 مدل‌های پروی سری جدید هواوی بالاخره به صورت رسمی معرفی شدند و نشان دادند که ارزش این همه انتظار را داشته‌اند. هواوی موفق شده است تا با مشارکت Leica یکی از بهترین دوربین‌های گوشی های هوشمند را برای کاربران به ارمغان آورد. با این وجود، دیگر ویژگی‌ها و مشخصه‌های این سری نیز در نوع خود در زمره بهترین‌ها قرار می‌گیرد.

هواوی میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس

نخست با دوربین گوشی هواوی میت ۴۰ پرو ۵G شروع می‌کنیم. هواوی از یک سنسور جدید ۱/۱٫۲۸ اینچی استفاده کرده است که در کنار دوربین سری گوشی های P40 جزو بزرگترین سنسورهای حاضر در بازار گوشی های هوشمند شناخته می‌شوند. اگرچه فوکوس خودکار همه‌جهته حفظ شده ولی رزولوشن به ۵۰ مگاپیکسلی ارتقاء یافته است (ارتقاء از سنسور ۴۰ مگاپیکسلی سری P40 هواوی) و لنزهای اصلی f/1.9 این گوشی نیز از فناوری تثبیت‌کننده تصویر نوری یا OIS بهره می‌برند. اندازه پیکسل برابر با ۱٫۲۲ میکرو است که در صورت فعال شدن قابلیت Bining به دو برابر می‌رسد. سیستم فوکوس خودکار Laser نیز فوکوس‌های سریع و دقیق را امکان‌پذیر می‌کنند.

دوربین اصلی این گوشی توانایی فیلم‌برداری ویدئوهایی با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه و همچنین کلیپ‌های اسلوموشن با رزولوشن ۱۰۸۰P و نرخ فریم ۴۸۰ بر ثانیه را دارد. همچنین امکان توقف زمان با حالت ۳۸۴۰ فریم بر ثانیه نیز وجود دارد که در این حالت شاهد استفاده از رزولوشن ۷۲۰P هستیم. دوربین سلفی این دستگاه نیز واقعاً عالی است و می‌توانید با استفاده از آن به ضبط ویدئوهایی با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه و کلیپ‌های اسلوموشن ۱۰۸۰P و نرخ ۲۴۰ بر ثانیه بپردازید.

نسل دوم دوربین Cine نیز به سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و لنزهای الترا واید f/1.8 مجهز شده است. این نخستین دوربین گوشی های هوشمند در جهان است که به لنزهایی با فرم آزاد مجهز شده است که منجر به کاهش تحریفات مشخصه لنزهای فوق عریض می‌شود.

هواوی لنزهای پریسکوپ ۱۲۵ میلی‌متری را به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بازگردانده است. این دوربین، بزرگنمایی ۵ برابری را در دوربین اصلی ارائه می‌دهد که نسبت به دوربین ۸ مگاپیکسلی و بزرگنمایی ۳ برابری در میت ۳۰ پرو یک ارتقاء واضح محسوب می‌شود. این دوربین درست مشابه P40 پرو به دریچه دیافراگم f/3.4 و فناوری OIS مجهز شده است.

کمی از صحبت درباره هواوی میت ۴۰ پرو ۵G (Huawei Mate 40 5G) منحرف می‌شویم چراکه ظرفیت‌های بزرگنمایی بزرگترین تفاوت نسخه‌های پروی این سری محسوب می‌شود. لنزهای پریسکوپ این دستگاه قادر به زوم اپتیکال ۱۰ برابری هستند؛ این ماژول درست مشابه با P40 پرو پلاس به سنسوری ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم مجهز شده است. البته تنها این مورد نیست – یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برای بزرگنمایی میان بُرد نیز وجود دارد که زوم ۳ برابری را مهیا می‌کند. هر دو ماژول بزرگنمایی به فناوری OIS مجهز هستند.

هر دو نسخه پروی این سری از دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برند که با یک سنسور عمق‌سنج همراه شده‌اند. این سنسور علاوه بر انجام وظایف باز کردن قفل گوشی، حرکات دست را برای کنترل رابط کاربری EMUI 11 نیز تشخیص می‌دهد. علاوه بر این، یک حسگر اثر انگشت نیز در داخل صفحه نمایش این دستگاه‌ها تعبیه شده است.

نمایشگر OLED و ۶٫۷۶ اینچی این گوشی یک ارتقاء بزرگ نسبت به صفحه نمایش‌های ۶٫۵۳ اینچی گوشی های ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. رزولوشن دستگاه به ۱,۳۴۴ x 2,772 پیکسل افزایش یافته است که وضوح تصویر را بیشتر می‌کند. کناره‌های دستگاه به صورت خمیده هستند و با زاویه ۸۸ درجه‌ای به فریم دستگاه کشیده شده‌اند. با وجود منحنی زیاد دستگاه، همچنان شاهد دکمه‌های فیزیکی کنترل صدا و پاور در لبه‌های کناری این گوشی هستیم. البته این دکمه‌ها به صورت مجازی نیز در دسترس قرار دارند.

نرخ تازه‌سازی نمایشگر روی ۹۰ هرتز تنظیم شده ولی با سرعت نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی نسبت به سری P هواوی بهبود یافته است. تجربه چندرسانه‌ای به لطف اسپیکرهای استریو بهبود یافته است – ترکیب صدای سه بعدی و لرزش حاصل از موتور خطی تجربه‌ای غوطه‌ورانه را به ارمغان می‌آورد.

باتری این دستگاه نیز یک ارتقاء بزرگ به حساب می‌آید. البته نه از نظر ظرفیت، چراکه باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تقریباً برابر با ظرفیت گوشی های سال گذشته هواوی است، ولی نکته متمایزکننده این است که اینک سریع‌تر از قبل شارژ می‌شوند. اگر از یک کابل USB-C استفاده کنید، این میزان می‌تواند به ۶۶ وات برسد. این رقم به صورت بی سیم نیز به ۵۰ وات می‌رسد که سریعتر از شارژ شدن سیمی گوشی های میت ۳۰ پرو و P40 پرو است. این گوشی از شارژ بی سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

پرچمدارهای هواوی میت ۴۰ پرو از جدیدترین تراشه کایرین ۹۰۰۰ قدرت می‌گیرند. این تراشه بر پایه فناوری ۵ نانومتری است و به چهار هسته Cortex-A77 مجهز است که یکی از آن‌ها با رکوردشکنی ۳٫۱۳ گیگاهرتزی و چهار هسته A55 ساخته شده است. GPU این گوشی نیز Mali-G78 با ۲۴ هسته است که حداکثر پیکربندی ممکن را ارائه می‌دهد.

البته که این گوشی ها از مودم یکپارچه ۵G نیز برخوردار هستند. اتصال محلی نیز سرعت بسیار سریعی دارد، Wi-Fi 6+ می‌تواند پهنای باند ۱۶۰ مگاهرتزی را در دسترس قرار دهد که به بیان دیگر، شاهد سرعت انتقال ۲٫۴ گیگابایت بر ثانیه‌ای هستیم. البته برای رسیدن به این رقم، به یک روتر مناسب نیز نیاز خواهید داشت (شرکت هواوی روترهای متناسب با گوشی های هوشمند خود را به صورت جداگانه به فروش می‌رساند) اما این سرعت‌ها عملاً همان ۵G واقعی هستند.

سری میت ۴۰ از قلم استایلس جدید هواوی M پن ۲ (Huawei M Pen 2) نیز پشتیبانی می‌کند. ما پیشتر به ژست‌های حرکتی اشاره کردیم که جایگزینی برای کنترل رابط کاربری دستگاه محسوب می‌شود. دست خود را به راست یا چپ تکان دهید تا تصاویر گالری عوض شوند، دست خود را بالا و پایین کنید تا صفحات یک کتاب الکترونیکی تغییر یابند. انگشت خود را برای پاسخ دادن به یک تماس یا کنترل پخش یک موسیقی حرکت دهید.

ویژگی ارتقاءیافته Multi-screen Collaboration به شما امکان می‌دهد تا اپلیکیشنی را از گوشی خود به رایانه شخصی‌تان انتقال دهید. برخلاف اپلیکیشن Your Phone مایکروسافت (که تقریباً فقط از گوشی های سامسونگ پشتیبانی می‌کند)، شما می‌توانید اپلیکیشن‌های متعددی را به صفحه نمایش لپ تاپ خود بیاورید.

هواوی میت ۴۰ پرو فقط با یک پیکربندی در بازار اروپا عرضه می‌شود – ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی (قابل ارتقاء از طریق کارت‌های NM). این دستگاه با قیمت ۱۲۰۰ یورو و در قالب رنگ‌بندی‌های مختلف در دسترس قرار خواهد گرفت.

نسخه پرو پلاس این سری از مواد سرامیکی استفاده می‌کند و در رنگ‌های سفید و مشکی در دسترس قرار خواهد گرفت. این گوشی با رم ۱۲ گیگابایتی نیز عرضه می‌شود که البته در این حالت نیز، میزان فضای داخلی دستگاه همان ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود. هر دو گوشی به صورت تک سیم کارته و دو سیم کارته عرضه خواهند شد (نسخه پرو دارای Esim نیز خواهد بود).

هواوی میت ۴۰ پرو با قیمت ۱۴۰۰ یورویی روانه بازار خواهد شد.

هواوی میت ۴۰ RS پورشه دیزاین

هواوی میت ۴۰ RS پورشه دیزاین حاوی یک نمای بیرونی سفارش داده شده توسط این شرکت معروف طراحی است. این نسخه در رنگ‌های سفید سرامیکی و مشکی سرامیکی در دسترس قرار خواهد گرفت و نباید آن را با نسخه پرو پلاس اشتباه گرفت. چراکه دوربین عقب نسخه پورشه دیزاین به صورت هشت ضلعی و گرد طراحی شده است. مثل همیشه، شاهد نواری عمودی نیز هستیم که از وسط بدنه عبور می‌کند؛ چیزی که به علامت تجاری گوشی های پورشه دیزاین تبدیل شده است.

نسخه RS سری میت ۴۰ بهترین پیکربندی ممکن در این سری را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد که شامل حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی است. شایان ذکر است که این دستگاه، محصولی لوکس محسوب می‌شود و ۲۳۰۰ یورو قیمت دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار