علی تشنه دل:
به گزارش تابناک سمانن: علی تشنه دل رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ضرورت تقویت واحد‌های فراوری معدنی در میامی، گفت: سه منطقه مهم معدنی در شهرستان وجود دارد که نیازمند تقویت هستند.
کد خبر: ۹۱۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 22 October 2020

رئیس صمت استان سمنان صبح پنج شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید میامی به میزبانی فرمانداری با بیان اینکه این شهرستان قطب معادن فلزی استان به خصوص کرومیت است، بیان کرد: مشکل عمده واحدهای معدنی این شهرستان خام فروشی است.

وی با بیان اینکه ذخایر بسیار غنی در زمینه کانی‌ها و فلزات در میامی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به کرومیت فرومد و مس عباس آباد و… اشاره کرد که از قطب‌های کل کشور محسوب می‌شوند، بیان کرد: تسهیل در شرایط سرمایه گذاری اقدام صنعت معدن برای رونق این معادن است.

علی تشنه دل با بیان اینکه اقدامات خوبی برای جذب سرمایه گذار در راستای ترویج واحدهای فرآوری در شهرستان صورت گرفته است، بیان داشت: هم اکنون سه واحد معدنی در این شهرستان کار فرآوری محصولات را نیز انجام می‌دهند که با توجه به ظرفیت‌های خوب معدنی، می‌بایست بیشتر شود.

تشنه دل با بیان اینکه سه منطقه معدنی در میامی به ثبت رسیده است، تاکید کرد: واحدهای فرآوری مس متأسفانه در این شهرستان مشکل زیرساختی شامل تأمین آب و به ویژه برق دارند لذا اگر بتوانیم این زیرساخت‌ها را به خصوص در شرق میامی فراهم کنیم رغبت برای سرمایه‌گذاری و واحدهای فرآوری نیز به مراتب بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌ها نیاز به یک عزم همگانی و بین دستگاهی دارد، تاکید داشت: ۱۱ واحد صنعتی در میامی فعال هستند همچنین ۲۴ فقره پروانه اکتشاف و ۹ فقره گواهی کشف در بخش معدن صادر شده، اما هنوز ظرفیت‌های ویژه در این شهرستان مستعد وجود دارد.

رئیس صنعت معدن استان سمنان با بیان اینکه ذخیره قطعی معادن این شهرستان بیش از ۲۰ میلیون تن و ظرفیت استخراج در حدود ۹۰۰ هزار تن است، ابراز داشت: ۲۵۰ نفر در معادن میامی مشغول به کار هستند اما اشتغال غیر مستقیم این معادن به ویژه در حوزه فرآوری به مراتب بیشتر خواهد بود.

تشنه دل در ادامه به مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی میامی اشاره کرد و افزود: در کنار زیرساخت‌هایی مانند برق و گاز و آب و… مشکلات بانکی، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، تأمین مواد اولیه، دریافت تسهیلات در زمره مهمترین مشکلات هستند که در نشست‌های کارگروه تسهیل به آنها رسیدگی می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار