در راستای تأمین نیاز نیازمندان؛
رئیس دانشگاه آزاد شاهرود از افتتاح خط تولید ماسک تمام اتوماتیک در این دانشگاه خبر داد و گفت: روزانه ۲۰ هزار ماسک سه لایه، الکل و مواد ضدعفونی‌کننده در این دانشگاه تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 21 October 2020

 

خط تولید ماسک تمام اتوماتیک در دانشگاه آزاد شاهرود افتتاح شد

 

به گزارش تابناک سمنان سید احمد ابوالقاسمی فر ضمن بیان اینکه اولین خط تولید صنعتی ماسک سه لایه اتوماتیک در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با قابلیت تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: این اولین دانشگاه استان سمنان است که به تولید ماسک، الکل و مواد ضدعفونی در مجموعه آزمایشگاهی خود می‌پردازد.

وی افزود: دستگاه تولید ماسک اتوماتیک با هزینه ۲۰ میلیارد ریالی توسط یکی از خیران نامی شهرستان شاهرود خریداری و در سوله آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با قابلیت تولید در هر دقیقه حدود ۵۰ تا ۶۰ ماسک نصب و راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد شاهرود ضمن بیان اینکه محصولات این کارگاه قابلیت افزایش تولید ماسک در روز را دارد، ابراز داشت: این ماسک‌ها به صورت خودکار توسط دستگاه استریل و بسته‌بندی و فعلاً برای تأمین نیاز نیازمندان به خیریه‌ها ارائه می‌شود.

ابوالقاسمی فر بابیان اینکه سایر امکانات موردنیاز برای تولید ماسک از طرف آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تأمین‌شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون در این کارگاه سه نفر فعالیت می‌کنند که در راستای مبارزه با بیماری فراگیر کووید -۱۹ دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اقدام به تولید الکل ۸۷ درصد و رقیق‌سازی آن برای ساخت محصول ضدعفونی‌کننده دست کرده است.

وی بابیان اینکه امکاناتی نظیر دستگاه برج تقطیر و اتوکلاو بخار در آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، افزود: با تلاش کارشناسان آزمایشگاه‌ها موفق به تولید ماده ضدعفونی‌کننده سطوح و دست شدیم که میزان تولید محصولات ضدعفونی‌کننده با توجه به دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه در فاز اول به میزان ۳۰۰ بطری در هفته بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شاهرود بابیان اینکه الکل با درصد خلوص ۷۰ درصد از شکر و ملاس چغندرقند در آزمایشگاه تولیدشده است، ابراز داشت: بخش عمده محصول ضدعفونی‌کننده تولیدی برای رفع نیاز دانشگاه و بیمارستان آن به کار رفت و مازاد آن برای فعالیت‌های جهادی و توزیع در مناطق محروم ارسال شد.

ابوالقاسمی فر در تشریح بیشتر فعالیت‌های ضد کرونایی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اضافه کرد: از اسفندماه گذشته هم‌زمان با تولید مواد ضدعفونی‌کننده برای بیمارستان خاتم الانبیا (ص) بحث استریل کردن ماسک‌ها نیز مورد توجه قرار گرفت که با همکاری نهادهای مختلف ماسک‌های تولیدشده به دانشگاه انتقال داده شد و با استفاده از دستگاه اتوکلاو بخار با تعیین دما و فشار خاص دستگاه تمامی ماسک‌ها استریل و در اختیار سازمان‌های مختلف قرار گرفت.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار