معاون خدمات شهری شهرداری قم از طعمه‌گذاری به منظور مدیریت رشد حیوانات و حشرات موذی در کانال‌ها و بوستان‌ها با همکاری اداره کل بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳ 20 October 2020

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع با اشاره به بحث مدیریت حیوانات موذی در سطح شهر، اظهار داشت: وجود حیوانات موذی یا ولگرد در سطح شهر طوری است که گاهی از حد خارج شده و موجب آزار شهروندان می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه موضوع حیوانات موذی در شهرها پیچیده و مشکل است، افزود: سگ‌های ولگرد در اطراف شهر به دلیل پخش شدن پسماندها یا در چرخه طبیعی زاد و ولد می‌کنند و بعد به سمت شهر می‌آیند.

سامع با اشاره به اینکه در مورد وجود حیوانات ولگرد باید بحث پیشگیری اجرایی شود، خاطرنشان کرد: ما جلساتی را در سطح استان داشتیم و از عزیزانمان در شهرستان‌ها و روستاها اطراف خواهش کردیم که هر کسی وظیفه خودش را به درستی انجام بدهد تا بتوانیم از نقطه رشد و زاد و ولد جلوی این کار را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر هم اقداماتی برای جلوگیری از افزایش این حیوانات صورت می‌گیرد، افزود: هر کانالی که به درستی نظافت نشود از جمله کانال های فاضلاب، کانال‌های اداره برق و کانال‌های مخابرات و … همه محلی برای رشد و زاد و ولد حشرات موذی می‌شوند و هر دستگاهی باید وظیفه خودش را به درستی انجام بدهد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: در جلسات استان قرار شده است که هر دستگاهی در محدوده خودش ظرفیت‌هایی را که باعث رشد و نمو این حشرات و حیوانات می‌شود، مدیریت کند.

سامع با اشاره به بحث طعمه‌گذاری، خاطرنشان کرد: عملیات طعمه‌گذاری با همکاری اداره بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده است.

وی افزود: در بوستان‌ها و کانال‌هایی که متعلق به شهرداری است طعمه‌گذاری آغاز شده و از دستگاه‌های دیگر هم خواهش می‌کنیم که وظیفه خودشان را به درستی انجام دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه اداره کل بهداشت متولی این موضوع است، خاطرنشان کرد: اداره کل بهداشت هم پای کار آمده است و جلسات مختلفی در فرمانداری پیرامون این موضوع برگزار شده است تا بتوانیم این بحث را به طور کامل کنترل بکنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار