آیا معلم یا مدیر مدرسه هستید و از اشکالات فراوان «شاد» به ستوه آمده‌اید؟ آیا والدین دانش‌آموز هستید و مجبورید برای بهره‌مندی دلبندتان از آموزش مجازی، چندین پیام‌رسان ایرانی و خارجی برایش نصب کنید؟ همه شما متخلف و مخاطب سخنان امروز وزیر آموزش و پرورش هستید!
کد خبر: ۹۱۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 18 October 2020
آیا معلم یا مدیر مدرسه هستید و از اشکالات فراوان «شاد» به ستوه آمده‌اید؟ آیا والدین دانش‌آموز هستید و مجبورید برای بهره‌مندی دلبندتان از آموزش مجازی، چندین پیام‌رسان ایرانی و خارجی برایش نصب کنید؟ همه شما متخلف و مخاطب سخنان امروز وزیر آموزش و پرورش هستید!

به گزارش تابناک سمنان در حالی که والدین دانش‌آموزان و حتی اولیای مدارس به شدت از ضعف‌های شاد و ضرورت استفاده از چندین و چند پیام رسان و بستر آموزش آنلاین گلایه مندند، وزیر آموزش و پرورش بر کافی بودن «شاد» اصرار دارد و تاکید می‌کند که اگر کسی نگران آموزش مجازی است، می‌تواند سراغ آموزش حضوری برود و در کلاس‌های درس در مدارس حضور پیدا کند!

باور کنید یا نه، این سخنان حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به واگویه گلایه‌های خانواده‌هایی است که می‌بینند دانش آموزانشان دل به درس نمی‌دهند. او گفت: به عنوان متولیان آموزش و پرورش از ابتدا توصیه‌مان به خانواده‌ها این بوده و الان هم هست که آموزش حضوری بهترین و با کیفیت‌ترین آموزش است؛ ارتباط چهره به چهره معلم و دانش‌آموز و ارتباط همسالان با هم ویژگی‌ها و امتیازات بسیاری دارد که قابل مقایسه با آموزش مجازی نیست.

وی افزود: خبری گرفتم که بسیاری از کشور‌های اروپایی که محدودیت تردد ایجاد کردند و ساعاتی از شب را تقریبا حکومت نظامی اعلام کردند که فردی حق تردد ندارد، اما مدارس را نبستند. مدارس باید باز و فعال باشد و ما ترجیح‌مان این است که بچه‌ها حضوری در مدرسه باشند؛ بنابراین خانواده‌هایی که نگران هستند از آموزش حضوری استقبال و با مراجعه به مدرسه از میزان رعایت مقررات بهداشتی در مدرسه هم اطمینان حاصل کنند.

البته وزیر آموزش و پرورش پیش از این هم این نسخه را برای عموم مردم پیچیده و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و یکباره اعلام کرده بود که بی توجه به مصوبات ستاد کرونا و ملاحظات فراوان پیرامون این بیماری، همه مدارس، حضوری دایر خواهند بود و دانش آموزان موظف به حضور در کلاس‌ها هستند؛ تصمیمی که با شکل گیری موج وسیع و بی سابقه انتقاد‌ها تغییر کرد، اما سخنان امروز حاجی میرزایی نشان می‌دهد که برآمده از باور قلبی وزیر بوده است.
 
فراخوان غیررسمی و عجیب وزیر برای گزارش تخلف در آموزش مجازی!

اما آیا واقعا شاد بی اشکال است و گلایه‌ها در خصوص آن، بی مورد؟ پاسخ حاجی میرزایی به برخی سوالات در این خصوص، حکایت از اذعان وزیر به اشکالات شاد دارد: «در برخی ساعات روز که به دلیل ترافیک بالا با مشکلاتی مواجه می‌شویم، بخشی نیازمند این است که زیرساخت فنی شاد توسعه پیدا کند که همراه اول برای تقویت آن اقدام کرده و وزارت ارتباطات هم برای حمایت از آن‌ها قول مساعدت داده است.»

وی در ادامه به صورت تلویحی تاکید می‌کند که این مشکل به قدری بزرگ است که مجبور شده اند زمان برگزاری کلاس‌ها را در شاد توزیع کنند و حتی «ساعات ۱۰ تا ۱۲ که با ترافیک بیشتری مواجه هستیم، تلاش کردیم حجم کمتری از بار را متوجه شبکه کنیم.» اشکالی که قرار است با تدابیری از جمله توزیع بار ترافیکی سرور‌های شاد در پنج قطب کشور (آذربایجان شرقی، فارس، تهران، خراسان و اصفهان) رفع شود.

اما تا زمانی که مشکل رفع نشده تکلیف چیست؟ آیا باید منتظر ماند تا ایرادات شاد رفع شود یا بهتر است به روش‌های دیگر آموزش مجازی را ادامه داد؟ مدارس و دانش آموزان راه حل دوم را پیش گرفته اند و برای رفع کمبود‌های شاد، چندین پیام رسان دیگر نصب کرده و حتی از بستر‌های دیگر آنلاین برای آموزش بهره گرفته اند که در کنار مزایایشان، اشکالاتی هم دارند، از جمله اینکه هزینه بر هستند.

تدبیری که وزیر آموزش و پرورش آن را تخلف می‌خواند و تاکید دارد: «مدارس اجازه ندارند که از سایر پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کنند؛ شاد امکانات خیلی خوبی در اختیار آن‌ها قرار داده است و ظرفیت و تنوع خدماتی که الان در شاد وجود دارد در هیچ یک از سرویس‌های خدمت رسان آموزشی وجود ندارد. خوشبختانه روز به روز میزان استفاده از شاد افزایش یافته و مشکلات آن کاهش می‌یابد.»

دفاع تمام قد وزیر از شاد که پیشتر هم بروز و نمود یافته بود، اما اکنون به جایی رسیده که وی مدعی شده در صورت اطلاع از استفاده از پیام رسان دیگری به جز شاد در مدارس، این تخلف را در آموزش و پرورش در دستور رسیدگی قرار خواهند داد و احتمالا مجازات و تنبیه‌هایی متوجه متخلفین خواهند نمود. ادعایی بزرگ که حکم فراخوانی عمومی برای اعلام تخلف‌های مدارس در این خصوص به ادارات و وزارت آموزش و پرورش را دارد! تخلفی که بعید است هیچ مدرسه‌ای مرتکبش نشده باشد، اما وزیر ترجیح می‌دهد آن را ندید گرفته و به دفاع بی حد و حصرش از شاد ادامه دهد!
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار