رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره مصوبه متناسب‌سازی مدت خدمت سربازی توضیحاتی داد.
کد خبر: ۹۰۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 15 October 2020

توضیحات امیر رحیمی پور درباره مصوبه متناسب سازی مدت خدمت سربازی

به گزارش تابناک سمنان امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره مصوبه متناسب سازی مدت خدمت سربازی اظهار کرد: مطابق ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی مدت خدمت دوره ضرورت ۲۴ ماه است و در صورتی که مشمولان مازاد و یا کمتر از تعداد مورد نیاز باشند ستاد کل می‌تواند آنرا به کمتر یا بیشتر از مدت دوره ضرورت تغییر دهد.

وی افزود: بر همین اساس ابلاغیه اخیر کاملا در چارچوب قانون خدمت وظیفه عمومی انجام شده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: یکی از سیاست‌های ابلاغی در موضوع خدمت وظیفه عمومی متناسب‌سازی مدت خدمت دوره ضرورت با در نظر گرفتن سختی خدمت و دوری از خانواده و محل سکونت کارکنان وظیفه است.

او ادامه داد: به گونه‌ای که مدت خدمت کارکنان وظیفه‌ای که به صورت غیر بومی در مناطق امنیتی و عملیاتی و محروم و بد آب و هوا شاغل هستند به دلایلی از جمله بعد مسافت، خطرپذیری و مشکلات ایاب و ذهاب باید کمتر از سایر کارکنان وظیفه باشد.

امیر رحیمی پور بیان کرد: اقدام اخیر جزء مطالبات به حق و مکرر کارکنان وظیفه شاغل در مناطق عملیاتی و محروم بوده که با مصوبه اخیر بیش از دوسوم کارکنان وظیفه شاغل در نیرو‌های مسلح کاهش خدمت خواهند داشت.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: از آنجایی که در چند سال اخیر به دلیل کاهش موالید در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ مشمول مازاد نداشتیم طبیعی بود که برای جبران بخشی از کسری‌هایی که به دلیل کاهش مدت خدمت کارکنان وظیفه در مناطق عملیاتی و محروم حاصل شده بود، مدت خدمت کارکنان وظیفه بومی که در شهر محل زندگی خود خدمت می‌کنند، افزایش داده شود.

او گفت: درباره کاهش مدت خدمت کارکنان وظیفه متاهلی که به شکل بومی در شهر زندگی خود خدمت می‌کنند هم طرحی تهیه و در سیر مراحل بررسی و تصویب است که در صورت تصویب و ابلاغ قطعاً نگرانی این افراد را برطرف می‌شود.

امیر رحیمی پور بیان کرد: علاوه بر متناسب‌سازی مدت خدمت دوره ضرورت، یکی از اساسی‌ترین مطالبات کارکنان وظیفه پرداخت حقوق و مزایای مکفی است که ستاد کل نیرو‌های مسلح، مطابق ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مجدانه پیگیر تامین اعتبار آن است که امیدواریم دولت مساعدت لازم را در این زمینه به عمل آورد که در صورت تأمین اعتبار حقوق کارکنان وظیفه نیز به همان میزان با اولویت کارکنان در حال خدمت در مناطق عملیاتی و محروم افزایش خواهد یافت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار