ایزد پور خبر داد:
 به گزارش تابناک سمنان: علیرضا ایزدپور  مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به کاهش دمای هوا و بحران شیوع موج جدید کرونا گفت: طرح واکسیناسیون آنفولانزا برای توان‌خواهان مقیم در مراکز شبانه‌روزی استان اجرایی شد.
کد خبر: ۹۰۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 15 October 2020

آغاز تزریق بیش از ۱۲۰۰ واکسن آنفولانزا برای بیماران خاص در سیستان و بلوچستان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و شروع فصل پاییز و در پیش بودن فصل زمستان طرح واکسیناسیون آنفولانزای توان‌خواهان مقیم در مراکز شبانه‌روزی استان اجرا شده است، اظهار داشت: توزیع و تزریق واکسیناسیون آنفولانزا برای تمامی توان‌خواهان تحت نگهداری در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان سمنان انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه درمجموع ۱۲ مرکز شبانه‌روزی در استان شامل پوشش این طرح شده‌اند، افزود: چهار مرکز شبانه‌روزی سالمندان، پنج مرکز نگهداری روزانه سالمندان، سه مرکز نگهداری شبانه‌روزی معلولین ذهنی، سه مرکز نگهداری بیماران روان مزمن و دو مرکز کودکان زیر شش سال در طرح واکسیناسیون آنفولانزا قرارگرفته‌اند.

علیرضا ایزدپور بابیان اینکه در طرح واکسیناسیون آنفولانزا در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان ۷۹۱ دوز واکسن به توان‌خواهان و بخشی از کارکنان مقیم در مراکز تزریق‌شده است، خاطرنشان کرد: این طرح باهدف پیشگیری از شیوع آنفولانزا در بین سالمندان اجرایی شده است.

ایزدپور با اشاره به لغو ملاقات غیرضروری، عدم پذیرش، تب سنجی و کنترل اکسیژن خون به‌صورت روزانه، کنترل سلامت و اعلام کارکنان در هنگام تعویض نوبت از مهم‌ترین اقدامات این سازمان برای جلوگیری از شیوع کرونا و آنفولانزا است، ابراز داشت: توزیع مواد ضدعفونی‌کننده، ضدعفونی روزانه مراکز، کنترل علائم حیاتی توان‌خواهان، انجام بازرسی‌های آنلاین و از طریق فضای مجازی، نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی توسط کارشناسان بهزیستی از دیگر اقدامات مهم این سازمان در راستای پیشگیری از شیوع بیماری در جامعه هدف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه بر اساس بانک اطلاعات بهزیستی استان حدود یک هزار و ۴۶۴ نفر معادل ۱۱ درصد از معلولان تحت پوشش در گروه اختلال بینایی قرار دارند، تأکید کرد: از این تعداد اختلال بینایی ۸۶۸ نفر شدید و خیلی شدید است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه ۳۵ درصد از این تعداد را زنان و ۶۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: حضور جامعه هدف بهزیستی و نابینایان و کم‌بینایان در جامعه نیازمند مناسب‌سازی اماکن و فضاهای عمومی است.

ایزدپور بابیان اینکه میانگین اجرای طرح‌های مناسب‌سازی در سطح شهرهای استان ۳۰ درصد است، اعلام کرد: پرداخت مستمری، کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشگاه دانشجویان، کمک‌هزینه مناسب‌سازی منزل، کمک‌هزینه ازدواج، کمک‌هزینه خرید تجهیزات و وسایل کمک توان‌بخشی شامل عصای سفید، اسپیکر، به دید، ساعت گویا، ماشین‌حساب گویا، لوح و قلم، برنامه‌های نرم‌افزاری نابینایان از خدمات مهمی است که توسط این سازمان برای آن‌ها ارائه می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار